RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

19.10.2017

TARMAC, Nestlé & Disney

Mooie actie voor Nestlé & Disney met TARMAC-lanceringsconcert

TARMAC, Nestlé & Disney

TARMAC, het digitale platform van de RTBF in het teken van de hiphop- en jongerencultuur, vierde op 13 oktober zijn officiële lancering met een concert in de Brusselse Magdalenazaal. Voor de adverteerders 'Nestlé' en 'Marvel' creëerde het evenement uitstekende zichtbaarheid…

 

TARMAC, The New Playground is het nieuwe digitale aanbod van de RTBF, toegespitst op de hiphopcultuur. Dit crossmediaplatform dat hoofdzakelijk mikt op 15-25-jarigen, werd eind juni boven de doopvont gehouden. De officiële lancering werd echter gevierd op 13 oktober tijdens een uniek concert in de Brusselse Magdalenazaal. Het evenement pakte uit met liefst zeven topartiesten (zoals Kaaris, Chilla, Alkpote, enz.) en verschillende dj's.

Het merk 'Lion' van Nestlé en de gloednieuwe film 'Thor: Ragnarok', geproduceerd door Marvel Studios en verdeeld door The Walt Disney Company (vanaf 25/10 in Belgische zalen) genoten uitstekende zichtbaarheid tijdens het concert en de promotiecampagne ervan.

In de aanloop naar het evenement, van 2 tot 13 oktober, werden beide adverteerders betrokken bij alle acties op de verschillende kanalen van TARMAC:

  • Op Facebook via de cover video van het event
  • Op Instagram & Snapchat via de teaserposts van het event
  • Op de app en de site via een displaycampagne met eventposter waarop de adverteerderlogo's werden afgebeeld

 

In de krant Metro van 2 oktober 2017 verscheen ook een advertentie met verwijzing naar de twee sponsors.

Tijdens het concert waren de adverteerders zichtbaar via het gebruikelijke visibiliteitsmateriaal. Het merk 'Lion' viel extra op omdat bij de in- en uitgang van de zaal staaltjes van de Lion chocolate bar werden uitgedeeld. De promotie van de film 'Thor: Ragnarok' gebeurde dan weer via een photobooth waar bezoekers zich konden laten fotograferen in een 'Thor'-set.