RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

11.08.2021

9e editie van Viva for Life

Na de lockdowneditie in 2020 trekt Viva for Life weer alle registers open in Doornik

9e editie van Viva for Life

Na een bijzondere 2020 editie in lockdownmodus onder de Reyerstoren, trekt Viva for Life dit jaar - van 17 tot 23 december - weer alle registers open in Doornik. Het evenement dat met het publiek ter plaatse wordt beleefd en gedeeld, krijgt ruime aandacht in alle media van de RTBF. Voor adverteerders is dit een kans om - vlak voor de zeer gunstige kerstdagen - een krachtige en invloedrijke sponsoring aan te gaan.

 

We herinneren ons nog de geweldige inzet van de stad Doornik en haar inwoners in 2019! Het hele Viva for Life-team kijkt ernaar uit zijn tenten weer op te slaan in het hart van deze gastvrije stad voor een nieuwe solidariteitsweek. Enkele dagen voor Kerst zet Doornik opnieuw de toon voor een solidariteitsmarathon van 144 uur, met veel emotievolle maar ook hartverwarmend en feestelijke momenten.

 

Het is nu nog te vroeg om de onthaalvoorwaarden voor het publiek op de Grote Markt van Doornik te kunnen meedelen. Maar de teams volgen de evolutie van de gezondheidsmaatregelen op de voet. De organisatie van het evenement zal dan ook worden aangepast volgens de geldende veiligheidsvoorschriften. 

 

Waarom Viva for Life ?

 

De actie Viva for Life is een initiatief van de RTBF en de vzw CAP48 ten voordele van jonge kinderen en gezinnen die onder de armoedegrens leven in de Federatie Brussel-Wallonië. De actie wil het publiek bewustmaken van het kinderarmoedeprobleem en geld inzamelen voor verenigingen die deze kinderen en gezinnen ondersteunen.  

 

2020 was een uitzonderlijk solidariteitsjaar en met de ingezamelde 7.061.534 euro kon Viva for Life 151 verenigingsprojecten steunen.

 

In 2021 is de uitdaging nog groter. De coronacrisis maakte de situatie van kwetsbare personen nog erger en bracht talrijke gezinnen in nooit eerder geziene moeilijkheden. Verenigingen in the field hebben meer dan ooit hulp nodig!

 

Het Viva for Life-concept

 

Het concept is sinds 2013 nog steeds hetzelfde: drie presentatoren van de RTBF sluiten zich gedurende zes dagen en nachten op in een glazen studio (kubus), zonder vast voedsel te eten. Samen verzorgen ze er een uitzending van 144 uren ononderbroken live radio.

 

Het evenement vindt traditioneel plaats voor Kerst en dit jaar is dat van 17 tot 23 december.

 

Parallel met en in aanloop naar de solidariteitsweek in december zetten de partners van Viva for Life, de verenigingen en de burgers zich in om uitdagingen aan te gaan, geld in te zamelen en donaties te doen.

 

Vanaf oktober dragen alle media van de RTBF (radio, tv, digital, social media) bij aan de promotiecampagne van Viva For Life.

 

Uiteraard zenden ook alle RTBF-media de actie in december uit:

 

  • Op radio: VivaCité neemt het voortouw met 144 live uren. De vier andere RTBF-zenders nemen ook deel, meer bepaald op de slotdag van Viva for Life.

 

  • Op televisie: La Une zendt twee shows uit in primetime, zes shows in access en zes live uitzendingen van 23u30 tot in de late ochtend.

 

  • Op digital: het Auvio-platform biedt de mogelijkheid om de 144 live uren te volgen. Verder is er nog een website volledig gewijd aan de actie (vivaforlife.be), met getuigenissen, meningen van artiesten, minireportages over het leven van de presentatoren in de glazen kubus, enz.

 

  • Op social media: Viva for Life heeft zijn eigen Facebookpagina

 

 

Viva for Life sponsoring

 

De partner-adverteerders van Viva for Life koppelen hun naam aan het evenement in alle media en in elke fase van de actie (promotie & actieweek). Hun zichtbaarheid op het terrein neemt verschillende vormen aan: chalet op het stadsplein waar de glazen kubus staat, activatie in eigen naam met het aanwezige publiek, live voorstelling door de presentatoren in de kubus, enz.

 

De Viva for Life-sponsoring is een 360 ° sponsoring, cruciaal voor de actie en bijzonder gesmaakt door een ruim publiek. De formule is geschikt voor alle adverteerders die hun burgerbetrokkenheid willen tonen. Impact verzekerd:

 

 

Er zijn nog sponsoringmogelijkheden beschikbaar. Interesse? Bel uw gebruikelijke contactpersoon of mail naar sales@rmb.be