RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

23.08.2021

Energiek nieuw NRJ-seizoen!

Het nieuwe NRJ-seizoen: muziek, shows, ontmoetingen met vedetten en engagement !

Energiek nieuw NRJ-seizoen!

Het 2021-2022-seizoen van NRJ blijft de belangrijkste strategische hoofdlijnen volgen, die aan de basis liggen van het succes van de zender: muziek op verzoek van de luisteraars, een flinke dosis entertainment, ontmoetingen met vedetten en een stevig ecologisch engagement.

 

Het nieuwe NRJ-seizoen staat in het teken van continuïteit. In een wereld die voortdurend verandert en die regelmatig wordt opgeschud door onverwachte gebeurtenissen wil NRJ op  koers blijven en zijn publiek een houvast bieden door de vier pijlers van het merk nog te versterken: muziek, entertainment, samenzijn en engagement.

 

Muziek

 

Muziek, de kracht van NRJ, neemt een centrale plaats in op de zender. Op elk moment van de dag brengt NRJ de allerbeste hits met bijzondere aandacht voor de smaken en verwachtingen van zijn luisteraars.

 

In de regeling van de uurschijven en de casting van de presentatoren zijn enkele veranderingen gepland:

 

 

Entertainment 

Zoals bekend brengt NRJ - met shows en entertainmentprogramma's - zijn luisteraars in een opgewekte stemming. De hele dag door personifiëren sterke figuren met talent en trouwe volgers op social media de animo en het optimisme van de zender:

 

 


Samenzijn

 

Een band creëren tussen de vedetten en het publiek en ook tussen de presentatoren en de luisteraars is een van NRJ's prioriteiten. De ontmoetingen gebeuren tijdens partnerconcerten, door de radio gesponsorde activiteiten, 'Meet & Greet'-wedstrijden of evenementen van NRJ Belgique zelf.

 

 

Nu in het komende seizoen het fysieke 'samenzijn' - na de coronabeperkingen - weer mogelijk wordt, maken de NRJ Live Sessions en NRJ Music Awards hun comeback.

 

De NRJ Music Tour, het jaarlijkse gratis evenement waar heel Franstalig België het meest naar uitkijkt en dat duizenden luisteraars lokt die hun favoriete vedetten op het podium toejuichen, zal ongetwijfeld zijn stempel drukken op het nieuwe seizoen.

 

 

Engagement

 

NGroup zet zich sinds 2014 in voor de bescherming van het milieu. Nog datzelfde jaar behaalde NGroup trouwens als eerste broadcaster het 'CO2 Neutral'-label. Al vijf jaar op rij spannen NRJ Belgique en de zusterradio's zich in om dit label te behouden door elk jaar hun CO2-uitstoot te verminderen en de niet-reduceerbare CO2 te compenseren. 

 

 

Gezien de klimaatcrisis zal NRJ in 2022 haar engagement voor de planeet nog versterken. Het merk handelt niet enkel als bedrijf, ook als medium neemt het extra verantwoordelijkheid om luisteraars te sensibiliseren en zijn doelstellingen met zoveel mogelijk mensen te delen.

 

De doelstelling van NRJ als bedrijf is duidelijk: koolstofvrij opereren tegen 2030!

 

Als medium wil NRJ de klimaatstrijd toegankelijk en 'sexy' maken voor luisteraars, dankzij:

 

  • Het internationaal ontwikkelde merk 'NRJ, Agir pour la Planète' ('NRJ, handelen voor de planeet') om milieu-initiatieven te steunen, wordt nu aangevuld met het programma #PlayForZero dat het engagement van NRJ samenvat: tegen 2030 koolstofvrij opereren en tegelijk voor entertainment blijven zorgen.

 

  • NRJ blijft milieu-initiatieven steunen en laat jongeren aan het woord die zich inzetten voor een betere wereld, bijvoorbeeld in 60 Secondes Climat, een nieuwe dagelijkse rubriek met Adélaïde Charlier, medeoprichtster van de Youth For Climate-beweging.

 

  • Last but not least, zullen in het 2021-2022-seizoen heel wat acties op touw gezet worden met de NRJ-teams, partners, adverteerders en uiteraard de luisteraars.

 

Meer info vindt u on het NRJ-persdossier

 

Interesse in een campagne of reclameactie op NRJ? Bel uw gebruikelijke contactpersoon of mail naar sales@rmb.be