Soniq Awards 2022
De derde editie van de Soniq Awards is open voor inschrijvingen!
VIA, de Belgische Vereniging van Audiovisuele Media, lanceert de derde editie van de Soniq Awards. Het doel blijft hetzelfde als vorige jaren: het belang van een sterke sound branding onderstrepen en de markt inspireren met de goede audiocases van eigen bodem. Inschrijven kan tot 27 januari 2022. Het prijsuitreikingsevent vindt plaats in de loop van februari volgend jaar.
In 2022 worden de Soniq Awards uitgereikt in vier categorieën waarvan één nieuwe. Aan de drie bestaande awards - Sonic Branding, Best Use of Radio en Best Audio Innovation – wordt nu een vierde toegevoegd: Best Branded Audio Content.
‘SONIC BRANDING’ AWARD
Sonic Branding is de categorie waarmee de Soniq Award drie jaar geleden van start ging. Deze award legt de focus op het gebruik van geluid om een merk te definiëren of zijn kernwaarden te communiceren.
‘BEST USE OF RADIO’ AWARD
In deze categorie gaat men op zoek naar succescases die radio hebben gebruikt als essentieel onderdeel van de communicatiestrategie van een adverteerder.
‘BEST INNOVATION IN AUDIO’ AWARD
Deze award bekroont innovaties op het vlak van het gebruik van nieuwe dragers of creatief audiogebruik in het brede domein van audio.
‘BEST BRANDED AUDIO CONTENT’ AWARD
Deze nieuwe categorie van de Soniq Awards 2022 bekroont alle vormen van audiocontent – lineair of on demand (zoals podcasts, branded native audio content of zelfs branded radio stations) – die ingezet worden om een merk te positioneren, te ondersteunen of diepgang te geven.
Het reglement en de inschrijvingsvoorwaarden zijn beschikbaar op de website van VIA