RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

18.11.2021

Let’s celebrate World TV Day!

Op 21 november 2021 vieren we de 25e verjaardag van World Television Day

Let’s celebrate World TV Day!

Op 21 november vieren RMB en zijn mediapartners, samen met de spelers uit de wereldwijde televisiesector, de 25e verjaardag van World Television Day. Deze bijzondere editie focust op hoe sterk het medium tv is geëvolueerd, om alsmaar gerichter te voldoen aan wat de kijker vandaag en morgen verwacht.

 

 

In 1996 riep de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties 21 november uit tot wereldtelevisiedag om de invloed van het medium en zijn belangrijke rol op veel gebieden te erkennen.

 

Het initiatief wordt ondersteund en gepromoot door tal van verenigingen (egta, EBU, ACT, The Global TV Group, UNRIC). Al jaren vieren hun leden World TV Day door op hun zenders en websites een videospot uit te zenden met de boodschap dat televisie constant belangrijk blijft in het dagelijkse leven van ons allemaal.

 

Tomorrow’s TV, created today

 

Deze 25e editie belicht hoe televisie in staat is te evolueren en te innoveren om zo in te spelen en zelfs te anticiperen op de behoeften die voortvloeien uit nieuwe vormen van mediaconsumptie.

 

Televisie is altijd en overal beschikbaar, op alle schermen, lineair of in streaming. Het medium dat al sinds lang zeer precies wordt gemeten, is inmiddels ook ‘targetable’.

 

Zoals we konden vaststellen tijdens de Covid-19-pandemie, en meer recent tijdens de COP26-conferentie, is televisie een krachtig medium dat informeert en instrueert, maar dat het publiek ook met elkaar en met de grote actuele thema's verbindt.

 

Meer informatie vindt u in het persbericht of op de website World TV Day