RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

16.12.2021

Brussels Motor Show 2022

Profiteer van ons speciale ‘digital’ aanbod!

Brussels Motor Show 2022

Febiac kondigde onlangs aan dat het Autosalon 2022 niet doorgaat in Brussels Expo maar wordt ‘verplaatst’ naar de concessiehouders. De zowat 50 merken die deelnemen aan het evenement zullen zich dus van hun creatiefste kant moeten tonen om de liefhebbers van nieuwe modellen en speciale saloncondities naar de showroom te lokken. RMB presenteert een speciaal Brussels Motor Show-aanbod. Mogelijkheden op maat om in te spelen op uw behoeften.

 

De uitdaging is groot, vooral omdat – volgens de laatste CIM Target Group Monitor (2021) - de Belgen nog altijd veel belang hechten aan hun auto. Ruim 80% van de gezinnen bezit een wagen en meer dan zeven op de tien Belgen beleeft plezier aan autorijden. Dit cijfer ligt bovendien 7% hoger dan het jaar voordien.  

 

Sinds de uitbraak van de coronacrisis gaat het bergafwaarts met de markt voor nieuwe wagens in België. Het aantal inschrijvingen is in de eerste tien maanden van het jaar met 9% gedaald. Met het ‘verplaatste’ Autosalon 2022 in zicht en wetende dat 25 tot 30% van de verkoop van nieuwe personenwagens gewoonlijk tussen januari en februari plaatsvindt, is het van essentieel belang dat de sector reclame maakt. 

 

Om in te spelen op de koerswijziging van de Brussels Motor Show 2022 pakt RMB uit met de allerbeste opties om automerken de meest innovatieve en comfortabele communicatie te garanderen.  

 

Dit jaar pakt RMB uit met een krachtig en elegant Full Video ATV & OLV-aanbod. Addressable TV combineert de impact van een massamedium met de mogelijkheid om steeds gerichter een specifieke doelgroep te bereiken. Volgens een studie van Sky Media leidt gepersonaliseerde reclame tot meer aandacht (+35%) en engagement (+21%) maar ook tot minder gezap (-48%) van de kijker. De reclameherinnering en -bekendheid die daaruit voortvloeien, nemen dus toe, respectievelijk met +10% en +22%.

 

Wat Online Video betreft, kunnen de adverteerders rekenen op een inventaris die zowel qua context als viewability van topkwaliteit is, zoals bevestigd door MOAT (88% viewable impressions, 96% completion rate, 84% brand safety rate, 97% valid traffic). De inventaris bestaat vooral uit Auvio, het videostreamingplatform dat volgens Streaming Wars, de recente studie van Group M, koploper in België is.

 

Daarom biedt ons Full Video Pack adverteerders in de autosector de mogelijkheid om te mikken op de segmenten: 

  • Family   
  • Automotive Interests.

 

Onze ATV-inventaris bestaande uit Tipik en La Une werd onlangs uitgebreid met de zenders AB3 en ABXPLORE. Een zenderaanbod dat trouwens wordt geconsumeerd door 38% bezitters van een wagen ouder dan acht jaar die ze niet langer willen houden (CIM, TGM 2021). Nog even meegeven dat in 2020 de gemiddelde leeftijd van het Belgische wagenpark 9 jaar was (Bron: Febiac, 2020).  

 

Ons full video pack ATV & OLV-aanbod wordt nog aangevuld met een Combo Pack OLV & Display-aanbod, met extra data om de volgende segmenten te targeten:  

  • Family 
  • Couple no-kids 
  • Automotive Interest 
  • SUV & Off-roads 
  • Interest for *Your Brand* 

 

De OLV en Display data-aanbiedingen zijn ook afzonderlijk beschikbaar, naast een extra aanbod van contextuele Online Video.  

 

Wilt u nog verder gaan op uw elan? Versterk dan uw online aanwezigheid met onze offline media zoals onze Synchro’s op radio en onze klassieke reclameblokken op lineaire tv.

 

Een rijk en gevarieerd aanbod dat uw merken uiterst doelgericht zal ondersteunen!

 

 

Interesse? Bel uw gebruikelijke contactpersoon of mail naar sales@rmb.be