RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

20.12.2021

Nieuwe Account Mgr. bij RMB

Op 4 oktober verwelkomde RMB Claudia Poireau in de Salesafdeling

Nieuwe Account Mgr. bij RMB

Met een diploma Communicatie en Europese studies op zak en flink wat werkervaring in de mediasector, begon Claudia Poireau in oktober als Account Manager in de Salesafdeling van RMB. Maak kennis met deze nieuwe, weetgierige en gepassioneerde RMBër…

 

Na een bachelor’s degree in Information & Communication behaalde Claudia Poireau aan de UCL ook nog een master in European Studies.

 

Claudia begon haar loopbaan als CRM Coordinator bij Louis Vuitton op het ogenblik dat deze adverteerder zijn allereerste e-commerce platform lanceerde. Daarna ging ze aan de slag bij Rossel waar ze verschillende functies uitoefende. Het is trouwens in de regie van Le Soir dat ze haar eerste commerciële ervaring opdeed. Als Digital Account Manager verzorgde ze er de verkoop van ruimte en de promotie van de websites ‘lesoir.be’ en ‘sosoir.be’. Ze verhuisde vervolgens naar IPM als Crossmedia Manager en stapte later over naar Teads waar ze als Sales Manager instond voor de business development van videoreclame in België.

 

Sinds haar eerste media-ervaring in 2014 bleef Claudia continu actief in de sector. Het is dus met een stevige background, vooral in digital en sales, dat ze op 4 oktober bij RMB is begonnen. Claudia versterkt er nu het team van de Salesafdeling onder leiding van Grégory Vandenschrick, meer bepaald als Account Manager in de cel van Jean-Sébastien Delvallée, Head of National Account.

 

Claudia is gepassioneerd door media: Wat ik vooral interessant vind, is dat alles constant verder ontwikkelt en dat we zo telkens opnieuw bijleren. Het is een sector die voortdurend evolueert, creatief moet zijn, zichzelf moet verbeteren, heruitvinden. Er komt ook een groot stuk creatie bij kijken, en dat is zeer stimulerend. De adverteerders van vandaag hebben andere behoeften dan die van gisteren… Het is dus aan ons om samen, met de neuzen in dezelfde richting, die nieuwe doelstellingen te blijven bereiken”.

 

Digitale vaardigheden heeft Claudia al ruimschoots verworven. Nu is ze vast van plan om dezelfde expertise op audiovisueel vlak te ontwikkelen: Kennis van de audiovisuele media toevoegen is voor mij een enorme troef. RMB is immers een onmisbare speler op de Franstalige markt en het groot aantal verschillende media in regie is een grote rijkdom. De in eigen huis ontwikkelde technologieën en de ongelofelijke hoeveelheid kwaliteitscontent die RMB aanbiedt, spelen bovendien helemaal in op de huidige behoeften van de adverteerders”.  

 

Kortom, een gemotiveerde Account Manager met gezonde ambitie en die nooit de verwachtingen van de klant uit het oog verliest!

 

We zijn blij en trots dat je nu bij ons werkt Claudia!