RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

22.12.2021

De Belgian Music Week van 2022

De RTBF organiseert van 31 januari tot 6 februari de tweede Belgian Music Week

De Belgian Music Week van 2022

Na het succes van de eerste Belgian Music Week in maart 2021, besloot de RTBF het concept voort te zetten. Van 31 januari tot 6 februari 2022 organiseert de omroep een tweede editie op al zijn radiozenders. Net als vorig jaar pakt het evenement uit met een primetime tv-show op Tipik. Het doel blijft hetzelfde: de muziekartiesten van de Federatie Wallonië-Brussel in de bloemetjes zetten.

 

Al van bij de start van de coronacrisis toonde de RTBF zich zeer vastberaden om de Belgische cultuur- en muzieksector te ondersteunen. Ook in 2022 blijft onze mediapartner zich inzetten om de artiesten van de Franse Gemeenschap in de kijker te zetten en organiseert de omroep van 31 januari tot 6 februari een 2e editie van de Belgian Music Week

 

Het initiatief wordt gesteund door de Federatie Wallonië-Brussel, Sabam, het cultureel centrum Botanique, PlayRight en SIMIM (Société de l'Industrie Musicale - MuziekIndustrie Maatschappij).

 

Alle radio’s met één doel

 

Vivacité, Viva +, La Première, Musiq3,Classic 21, Tipik, Jam en Tarmac geven in hun content en muziekprogrammering extra aandacht aan de artiesten van de Franse Gemeenschap. Alle zenders doen dit op hun eigen manier en in lijn met hun DNA.

  

Voor de gelegenheid publiceert de RTBF een lijst van alle artiesten in de Franse Gemeenschap die de omroep prioritair steunt. Van deze lijst worden zeven artiesten (een per radio) uitgeroepen tot ‘Belgian Musical Artist of the Year 2021’. ​

 

Speciaal programma op Tipik TV

 

Om de Belgian Music Week te steunen maakt de cel ‘entertainment’ van de RTBF een speciaal programma in de vorm van een muziekdocumentaire/film. Deze ‘Belgian Music Night’ wordt in primetime uitgezonden op Tipik TV.

 

​In deze uitzending worden vooral de zeven geselecteerde artiesten in de spotlights gezet. Verder vertellen en tonen de makers van het programma het publiek ook hoe rijk en divers de muziekscene in de Franse Gemeenschap is.  

 

De belangrijkste muziekgenres en artiesten (opkomend of bekend talent) van 2021 worden ook opgenomen in de storytelling.

 

Partner worden van het evenement? 

 

DezeBelgian Music Week’ met zijn vele speciale programma’s is voor RMB een uitstekende kans om adverteerders een commercieel radio-, tv- en digital-aanbod te presenteren met tal van returns.

 

De onlinereturns bestaan op hun beurt uit audio-, video- en display-formats

 

Meer info over het sponsoringaanbod? Klik hier!