RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

05.01.2022

11e ceremonie ‘Les Magritte’

Na de break in 2021 is ‘Les Magritte du Cinéma’ op 12 februari weer helemaal terug

11e ceremonie ‘Les Magritte’

Na een break in 2021 wegens de coronacrisis, pakt ‘Les Magritte du Cinéma’ op 12 februari opnieuw uit met een 11e ceremonie, boordevol ontdekkingen. De RTBF blijft één van de belangrijkste partners van dit prestigieuze evenement en RMB biedt de mogelijkheid om hierop in te haken dankzij een krachtig sponsoringaanbod.  

 

De Belgische filmtalent wordt opnieuw gelauwerd tijdens de 11e prijsuitreiking van ‘Les Magritte du Cinéma’. Het event vindt plaats op 12 februari 2022 in de Brusselse Square en wordt live uitgezonden op de RTBF.

 

Voor deze 11e editie komen films aan bod die zijn verschenen tussen december 2019 en december 2021, namelijk 22 langspeelfilms erkend als majoritair-Belgisch, 11 Vlaamse films en 22 langspeelfilms erkend als minoritair-Franstalig-Belgisch. Verder is er ook nog een selectie documentaires en kortfilms.

 

‘Les Magritte’ in de media

 

Tot nu toe is het de bedoeling dat de prijsuitreiking zal doorgaan in het Brusselse congrespaleis Square en – gezien de delicate gezondheidssituatie – zonder publiek. De ceremonie wordt echter live uitgezonden op La Trois en zal dus even boeiend zijn als een ‘normale’ editie.  

 

De show wordt in goede banen geleid door verschillende masters of ceremony (Laurence Bibot, Alex Vizorek, Kody, Charline Vanhoenacker, …) in een enscenering van Nathalie Uffner.​

 

Een uitgebreide promotiecampagne zorgt ervoor dat ‘Les Magritte du Cinéma’ optimale zichtbaarheid krijgen in een maximaal aantal media en aanvullende kanalen. Voor partner-adverteerders betekent aansluiten bij ‘Les Magritte du Cinéma’ niet enkel deelnemen aan de ceremonie maar ook voordeel halen uit dit kolossale mediaplan (tv, radio, internet, pers, affichage, bioscopen, enz.).

 

Week van de Belgische film

 

In aanloop naar ‘Les Magritte’ biedt de RTBF van 7 tot 13 februari 2022 een prachtig uitstalraam voor de Belgische film via een krachtig crossmediaal aanbod. Op het programma: avonden rond Belgische films op La Une (07/02 & 11/02) en Tipik (12/02), videoclips voor het avondjournaal (JT) van 19u30 op La Une, een ruim aanbod langspeelfilms in de Belgorama-catalogus op Auvio, speciale radioprogramma’s en themacontent op de websites en social media van de RTBF.

 

Verleden jaar bereikte de week van de Belgische film ruim 2.320.000 verschillende kijkers op de tv-zenders van de RTBF, dus bijna 53% van de Franstalige bevolking. Op Auvio bekeken 50.000 bezoekers de Belgische films via de Belgorama-tab, zowel live als in replay.

 

Speciale sponsorpackages

 

Voor ‘Les Magritte du Cinéma’ biedt RMB de adverteerders twee sponsoringformules: de ‘GOLD’ en de ‘GLAM’, zo genoemd omdat ze zo krachtig en aantrekkelijk zijn (crossmediaal & multiformat).

 

Dit aanbod is een unieke kans om een merk te associëren met een prestigieus evenement, ons Belgisch talent en de door de coronacrisis zwaar getroffen cultuursector te steunen, en bovendien heel gericht een specifiek publiek te bereiken via een sterk geïntegreerde communicatie.  

 

Voor de speciale week van de Belgische film op de RTBF is nog een andere crossmediale commercieel aanbod beschikbaar.

 

Meer details over het sponsoringaanbod vindt u hier

Interesse? Bel uw gebruikelijke contactpersoon of mail naar sales@rmb.be.