RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

07.01.2022

Positieve reclame: het werkt!

Schitterende resultaten voor de eerste positieve-reclamecampagne op Auvio

Positieve reclame: het werkt!

Eind 2021 sloten RMB & GiveActions een partnership om positieve reclame op Auvio te introduceren. Dankzij deze samenwerking kunnen merken die qua beheer van hun consumptie en maatschappelijke impact aan strikte criteria voldoen, hun boodschap - in een speciaal post-roll videoformaat en met een mooie highlighting van hun spot - op het digitale platform van de RTBF laten verschijnen. De eerste campagne, gelanceerd voor de Belgische coöperatieve en ethische bank NewB, is onlangs afgerond met schitterende resultaten!

 

GiveActions is een digitale start-up opgericht door drie jonge ondernemers met een passie voor sociale acties en het milieu. Het team ontwikkelde een reclame-app om duurzame merken bekend te maken bij de consument.

 

De adverteerders worden zorgvuldig geselecteerd op basis van een waardenhandvest en 20% tot 50% van het campagnebudget wordt besteed aan de financiering van concrete en meetbare projecten op sociaal en milieugebied (bomen planten, maaltijden voor daklozen, het plaatsen van bijenkasten, enz.).

 

Lees ook « Positieve reclame op Auvio »

  

Positieve reclame op online video 

 

De ‘positieve reclame’-aanpak viel in de smaak bij de RTBF en RMB die besloten een partnerschap aan te gaan met GiveActions om de klanten van de start-up meer zichtbaarheid te bieden. 

 

Deze overeenkomst biedt een bevoorrechte reclameplaatsing in digitale videocampagnes op Auvio. De spots worden uitgezonden in post-roll en worden voorafgegaan door een aankondigingsscherm (voorstelling van het project) om de aandacht van de Auviobezoekers te trekken en hen aan te moedigen om de adverteerdersboodschap te bekijken.

 

Het principe blijft hetzelfde als bij de app: een deel van het videocampagnebudget wordt gebruikt om een verenigingsproject te steunen.  

 

 

Eerste campagne met topresultaten

 

Het partnership tussen RMB en GiveActions kreeg eind 2021 concreet gestalte met de lancering van een eerste campagne voor NewB, een coöperatieve vennootschap met als maatschappelijk doel het beheer van een ethische coöperatieve bank in België.

 

De views van de NewB-spot op Auvio moesten bijdragen tot de financiële hulp aan de natuurbehoudsvereniging Natagora.

 

De resultaten van deze eerste campagne overtroffen alle verwachtingen:

 

 

De combinatie van het aankondigingsscherm met een post-roll formaat, duidelijk en uitnodigend gepresenteerd, blijkt zeer doeltreffend te zijn. De post-roll, die makkelijk ‘skippable’ is omdat hij aan het eind van de videocontent verschijnt, wint duidelijk aan waarde

 

Maxime Van Der Meerschen, medeoprichter van GiveActions en Head of Partnerships, is tevreden: “De eerste grote positieve-reclamecampagne in België zit erop. En de resultaten zijn gewoon verbluffend... Niet enkel de campagne leverde uitstekende prestaties op, het is ook bemoedigend te zien dat consumenten wel degelijk willen dat er dingen veranderen. Na dit eerste grote succes zullen er nog andere campagnes volgen. Want geëngageerde merken moeten de norm worden. Met dank aan NewB, RTBF en RMB voor hun inzet!"

 

En nu?

 

RMB wil graag zijn steentje bijdragen aan een geëngageerde en engagerende reclame. We zijn dan ook blij te kunnen samenwerken met GiveActions.

 

Deze eerste campagne voor NewB luidt de uitrol in van een communicatie die sociaal gunstige waarden aanmoedigt en die RMB krachtig wil ondersteunen.

 

Tribu News, een onderneming die de verschillende generaties met elkaar wil verbinden, is ook een klant van GiveActions die onlangs een positieve videocampagne op Auvio lanceerde. De resultaten van deze campagne zijn vergelijkbaar met die van NewB, waaruit blijkt dat het concept wel degelijk werkt. NewB lanceerde overigens op 4 januari al een tweede online campagne.

 

*****



Meer informatie? Aarzel niet contact op te nemen met: