RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

21.01.2022

RTBF-website : een nieuw jasje

Een nieuwe, unieke RTBF-toegangspoort tot alles wat de actualiteit haalt!

RTBF-website : een nieuw jasje

Op 18 januari kreeg de website van de RTBF een make-over! Het nieuwe platform is eenvoudiger, gebruiksvriendelijker en biedt met één klik toegang tot de actualiteit in ruime zin: regionaal, Belgisch en wereldnieuws, de laatste sportresultaten, cultuurtips, enz. Als aanvulling op Auvio is de vernieuwde RTBF-website de beste manier om altijd op de hoogte te blijven van het meest recente nieuws. 

 

Als onderdeel van zijn digitale transformatie kreeg de website van de RTBF een totale make-over. De omroep wil zo zijn volledige digitale aanbod samenbrengen op dezelfde interface onder één enkel label en met focus op de content van de RTBF en op ontdekking.

 

 

De architectuur en organisatie van de website, maar ook de structuur van de verschillende merken en producties van het bedrijf werd volledig herzien.

 

Xavier Huberland, directeur van de media-afdeling licht toe dat dit project “een unieke toegangspoort moet creëren tot alle specifieke RTBF-content, complementair aan Auvio, een gratis streamingplatform. In grote lijnen kan Auvio vergeleken worden met een bibliotheek en de nieuwe website met een nieuwsportaal in ruime zin, dat ook uitnodigt tot ‘ontdekken’ ”.

 

De redactionele aanpak van de nieuwe RTBF-portal (app en website) is gebaseerd op vijf pijlers: nieuws, ontdekking, nabijheid, plezier en nut.

 

Qua look kreeg de website een grondige verjongingskuur met een luchtigere en modernere homepage.

 

Het sport-, cultuur-, consumenten- en ander nieuws is nu eenvoudig te raadplegen in nieuwe, korte audiovisuele formats. Een nieuw aanbod binnen klikbereik, om in te spelen op de voorkeuren of beschikbare tijd van de webbezoekers.

 

Dankzij de tab ‘Mon Choix’ (mijn keuze) kunnen de bezoekers een persoonlijke ruimte instellen met enkel het nieuws dat hen interesseert.

Aan alles is gedacht om hen een intuïtieve toegang te bieden tot de meest recente actualiteit. Kortom, de nieuwe website van de RTBF omvat:

 

  • Drie opties:

    • je laten leiden dankzij contentsuggesties

    • de nieuwste podcasts ontdekken of live radio luisteren op de ‘Audio’-pagina

    • de nieuwste videotrending volgen op de ‘Vidéo’-pagina 

  • Personalisatie volgens de smaak van de bezoeker via de tab ‘Mon Choix’ (mijn keuze)

  • Duidelijke thema’s: Info, Sport, Actualités locales, Culture & Musique, Environnement & Nature, Santé & Bien-être, Sciences & Technologies, Vie Pratique.

  • De verschillende RTBF-merken blijven toegankelijk: La Une, Tipik, La Trois, Vivacité, Viva +, Tarmac, Musiq3, Classic 21, Jam, La Première, iXPé, Vivre Ici en OUFtivi.

  • Navigatie via trefwoorden en aanbevelingen om dieper in te gaan op topics die de bezoekers in het bijzonder interesseren.

 

De RTBF-website wordt nog aangevuld met een nieuwe app! In februari krijgt ook de mobiele app van de RTBF een make-over. Zowel de internet- als mobiele gebruikers kunnen dan genieten van hetzelfde comfort en dezelfde personalisatieopties als die van de website!

 

Meer info over de nieuwe RTBF-website? Raadpleeg het persdossier of surf rechtstreeks naar het platform.