RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

16.02.2022

Benoemingen bij T&R

Promotie voor Arnaud Peltyn, Florence Sonet en Aurélien Wauthier bij T&R

Benoemingen bij T&R

De Trading & Revenue-afdeling is een echte draaischijf van de regie en een rol speelt tijdens en na de verkoop van mediaoplossingen aan bureaus en adverteerders. Om zijn commerciële afdeling en de digitale ontwikkeling ervan nog te versterken, promoveerde RMB onlangs twee medewerkers tot ‘Trading Lead’ en één tot ‘Yield & Adops Coordinator’.

 

RMB’s commerciële Trading & Revenue-afdeling zorgt ervoor dat klanten de beste mediaoplossingen aangeboden krijgen, in lijn met de beschikbare inventarissen van de regie. Nu de ROI van campagnes uitermate belangrijk is geworden en de automatisering van het aankoopproces alsmaar sneller evolueert, verzekert T&R ook een optimale KPI-delivery.

 

Om de digitale transitie te begeleiden en de commerciële service van de regie te versterken, vertrouwde RMB onlangs belangrijke nieuwe verantwoordelijkheden toe aan drie van zijn medewerkers.  

 

Een M/V duo ‘Trading Leads’

 

Sinds 14 februari leiden twee ‘Trading Leads’ de teams ‘campaign experts’ en ‘trading managers’ van T&R.

 

De functie is nieuw op de afdeling. RMB vertrouwde de functie toe aan Arnaud Peltyn en Florence Sonet, twee toegewijde medewerkers die beschikken over de vereiste vakbekwaamheid en knowhow voor deze promotie.

 

Arnaud Peltyn, tot voor kort Account Manager in het salesteam van Gregory Vandenschrick, leidt nu het team dat instaat voor de commerciële contacten met de mediabureaus. Hij zal de client service van RMB verder ontwikkelen, de onderhandelingen leiden en, samen met zijn team, de campagnes in de verschillende media van RMB opvolgen.

 

‘Goede relaties’ staan centraal bij Arnaud: “Na bijna 10 jaar dienst in de Sales bij RMB ben ik blij nu mijn commerciële ervaring te kunnen inzetten voor de Tradingafdeling om de samenwerking met de mediabureaus te versterken, zowel in de dagelijkse commerciële contacten als in de ontwikkeling van nieuwe modellen met toegevoegde waarde”.  

 

We geven ook nog mee dat na de overstap van Arnaud naar T&R, de Salesafdeling op 14 maart een nieuwe medewerker zal verwelkomen, om het team van Account Managers van de nationale BU onder leiding van Jean-Sébastien Delvallée te vervolledigen.

 

Florence Sonet die de afgelopen vier jaar als Trading Manager actief was, krijgt nu meer verantwoordelijkheden toevertrouwd. Ze werkt voortaan hand in hand met Dominique Beuken, Head of Direct Account. Florence zal zich bezighouden met RMB’s ‘Direct’ business die een hoge vlucht neemt, met name door de toenemende vraag van internationale en e-commerce-spelers.

 

Naast haar commerciële functie zal Florence geautomatiseerde oplossingen ontwikkelen, waaronder adaptative planning processes gebaseerd op tools om de performances van tv- en radioreclameblokken te meten.

 

Een uitdaging die Florence graag wil aangaan: “Na 12 jaar dienst op de Tradingafdeling, waarvan vier als Trading Manager Direct, kijk ik er nu naar uit om als Direct Trading Lead mijn team maar ook de rechtstreekse adverteerders te ondersteunen in de digitale transitie en de automatisering. Een challenge die ik van plan ben te laten slagen, door de banden en de samenwerking met het commerciële team van Dominique Beuken nog te versterken”.

 

 

Een verantwoordelijke voor het Adops-team  

 

De derde benoeming in de afdeling Trading & Revenue is die van Aurélien Wauthier die bij RMB achtereenvolgens de functies van Planning Executive, Ad Operations Expert en Platform Expert uitoefende.

 

Aurélien groeide door de jaren heen uit tot een digitale specialist in het Inventory-team onder supervisie van Jennifer Therage. Voortaan neemt hij de functie van Yield & Adops Coordinator op. Als contactpersoon voor technische ondersteuning wat betreft programmatic advertising en Addressable TV zal Aurélien de adopsactiviteiten van RMB coördineren en zorgen voor de aanlevering van digitale campagnes.

 

Aurélien wordt gedreven door een buitengewone mentaliteit van delen en samenwerken: “Na drie jaar ervaring bij het Inventoryteam, stel ik mijn ervaring graag ter beschikking van mijn collega’s om ze zo goed mogelijk te helpen bij de vele uitdagingen van de digitale reclame”.