RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

29.04.2022

De RTBF & RMB in Las Vegas

De RTBF & RMB presenteren hun 'Ad Replacement on live stream' op de NAB in Las Vegas

De RTBF & RMB in Las Vegas

De NAB Show in Las Vegas is een van de belangrijkste media- en technologie-handelsbeurzen. Op 26 april 2022 waren de RTBF en RMB er te gast om hun ervaring met de introductie van 'Ad Replacement in de livestream van Auvio' te delen. Een mooie erkenning voor deze innovatieve formule én knappe technologische krachttoer!

 

De 4e editie van de NAB Show in Las Vegas vond plaats van 23 tot 27 april. 's Werelds beste mediaprofessionals komen op deze jaarlijkse beurs samen om hun ervaring en kennis te delen, nieuwe technologieën te ontdekken en zich te laten inspireren door innovatieve modellen.

 

Voor de RTBF en RMB is het dan ook een eer om er als gastsprekers op 26 april één van onze recente innovaties aan een internationaal publiek te hebben voorgesteld.

 

De innovatie 'Ad Replacement in de livestream van Auvio' werd voor het eerst toegepast tijdens het EK voetbal - UEFA EURO 2020TM. Door Ad Replacement mogelijk te maken in de livestream van Auvio, boden RMB en RTBF - met de steun van verschillende technologische partners - adverteerders de kans om hun videospots uit te zenden tijdens de op Auvio live bekeken Euro 2020-wedstrijden. Concreet betekent dit dat de reclameblokken op lineaire tv vervangen werden door specifieke digitale blokken op Auvio.

 

De Ad Replacement-formule werd tijdens het WK voetbal 2018 wel al handmatig getest, maar we wilden een versnelling hoger schakelen door een volledig geautomatiseerde oplossing te ontwikkelen. Een ongekende technologische ontwikkeling en krachttoer die in de smaak vielen bij de adverteerders en resulteerden in een nieuw commercieel product op lange termijn!

 

 

Wat de resultaten in cijfers betreft: RMB en zijn technische partner Smart verwerkten tijdens Euro 2020 ruim 12 miljoen reclame-oproepen en zorgden voor programmatic advertising gericht tot ruim 100 000 gelijktijdige kijkers per wedstrijd.

 

Na de lancering van Ad Replacement tijdens het EK 2020 werd deze oplossing in 2021 door 133 adverteerders gebruikt voor 261 verschillende campagnes in klassieke IO-based buying en door 61 adverteerders in programmatic buying