RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

14.07.2022

Nationaal “Goal of the Day”

RMB, Var en Clear Channel Belgium slaan de handen ineen voor de 'Goal of the Day'

Nationaal “Goal of the Day”

Een primeur! Tijdens het WK voetbal in Qatar slaan RMB, Var en Clear Channel Belgium de handen ineen om samen een unieke beleving rond de mooiste doelpunten van het toernooi te bieden. Een aanbod van straffe beelden, opgenomen door de RTBF en de VRT, verschijnt op het digitale OOH-netwerk van Clear Channel en staat open voor sponsoring. Een garantie voor adverteerders om tijdens het WK anders te communiceren en hun merk te koppelen aan een bijzonder creatief project met nationaal bereik.

 

Het 'Goal of The Day'-concept werd verleden jaar gelanceerd ter gelegenheid van de UEFA EURO 2020TM. De overeenkomst tussen de RTBF, RMB en Clear Channel Belgium hield in dat het mooiste doelpunt van de dag telkens 's anderendaags op het digitale netwerk van Clear Channel in Wallonië en Brussel verscheen. Tijdens het WK in Qatar, dat plaatsvindt van 21 november tot 18 december 2022, blijft het principe hetzelfde. Maar voor het eerst breidt het partnership uit tot drie regies en werkt nu ook Var mee. Dit betekent dat de 'Goal of the Day'-actie een nationale dimensie aanneemt.

 

 

1) Goal of the Day, voetbalspektakel op straat

Het 'Goal of the Day'-concept is ontstaan uit een zeer eenvoudig idee: de beelden van het belangrijkste sportevenement van het jaar laten leven op zoveel mogelijk, voor het publiek toegankelijke schermen, inclusief videoschermen in de straat.

 

De overeenkomst van dit jaar houdt in dat één van de mooiste doelpunten of markante momenten van elke WK-dag 's anderendaags op het digitale netwerk van Clear Channel gedeeld wordt. Uiteraard zullen de doelpunten van onze Rode Duivels ook aan bod komen.

 

De RTBF en de VRT bezorgen de DOOH-regie een selectie van hun strafste beelden. Clear Channel laat ze dan in snacking formaat van zes seconden op zijn 2 m² City-Play- en Station Play-schermen verschijnen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en de grote steden en stations van Vlaanderen en Wallonië.

 

2) Goal of the Day, een uitgebreide marketingactie

Wat reclame betreft, krijgt de adverteerder-sponsor van ‘Goal of the day’ optimale zichtbaarheid. Zowel in het zuiden als in het noorden van het land zal zijn merk voor en na de uitgezonden beelden op de schermen van Clear Channel op bijzondere manier in de kijker staan.

 

De 'Goal of the Day'-actie wordt bovendien ondersteund door een uitgebreide promotiecampagne op de verschillende tv-, radio- en digital-kanalen van de RTBF en de VRT. Ook aan deze campagne zal de adverteerdersnaam worden gelinkt.

 

3) Nationale actie dankzij ongekend partnership

Voor het eerst keer werken vijf Belgische partners - drie regies (RMB, Var en Clear Channel Belgium) en twee omroepen (de RTBF en de VRT) - samen aan een project dat adverteerders de mogelijkheid biedt om een nationale, creatieve multimediacampagne rond een impactvol evenement met groot bereik uit te rollen.

 

Alle partijen zijn blij met deze constructieve, commerciële samenwerking. Ze zet in op de complementariteit van de media en biedt adverteerders een ongekende kans.

Ontdek de opmerkingen van Grégory Vandenschrick (Sales Director bij RMB), Rudi Janssens (Chief Commercial Officer bij Var) en Baudouin van de Berg (Sales Director bij Clear Channel Belgium) in het persbericht.

 

 

*****