RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

22.08.2022

Le Figaro in regie bij RMB

RMB neemt de videoruimte van de Figaro-websites exclusief op in zijn inventaris

Le Figaro in regie bij RMB

Door een exclusief partnership met Azerion, worden de websites van het bekende Franse persmedium 'Le Figaro' voortaan opgenomen in de portefeuille van RMB. Dankzij deze overeenkomst kan onze regie zowel haar video-inventaris uitbreiden als de reeds zes jaar durende en geslaagde samenwerking met Azerion opnieuw verstevigen.  

 

Door het digitale luik van Le Figaro in regie te nemen, verstevigt Azerion zijn samenwerking met RMB dat voortaan de video-inventaris van de drie websites 'lefigaro.fr', 'madamefigaro.fr' en 'lachainemeteo.com' exclusief zal commercialiseren. Azerion wordt de commerciële vertegenwoordiger voor het displaygedeelte van de Figaro-sites in België.

RMB biedt een in-stream format (pre & post roll) op de drie websites, die afzonderlijk of via het RMB-net (RON RMB) gekocht kunnen worden. Op lefigaro.fr en madamefigaro.fr kan de inventaris in vijf thema's opgedeeld worden: info/nieuws, sport, reizen, lifestyle en andere.

 

Deze nieuwe inventaris vergroot het online video-aanbod van RMB met bijna 2,7 miljoen impressies per maand (1,660 miljoen impressies voor pour lefigaro.fr, 533.000 impressies voor lachainemeteo.com en 500.000 impressies voor madamefigaro.fr). 

 

Mediabureaus en adverteerders kunnen deze nieuwe reclameruimte rechtstreeks of in programmatic inkopen.  

 

Yves GérardCEO van RMB over deze inventaris-uitbreiding: "We zijn erg trots en blij dat we de prestigieuze websites van 'Le Figaro'-groep in onze portefeuille opnemen. Deze overeenkomst zet RMB's strategie, namelijk ons digitale video-aanbod uitbreiden met een 'premium' inventaris, kracht bij. Verder is RMB ook erg tevreden dat de regie haar samenwerking met Azerion nogmaals kan verstevigen. Ons partnership is vanuit commercieel oogpunt al vanaf het begin een succes en laat ons toe om samen een belangrijke digitale speler te zijn op de Belgische markt van online video".