RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

30.08.2022

De RTBF haalt banden aan

De RTBF haalt de banden aan met elk publiek, alle doelgroepen!

De RTBF haalt banden aan

Dit najaar wil de RTBF de banden met het publiek centraal stellen in de programmering van haar merken. Zowel lineair als digitaal, voor nieuwigheden, herwerkte of speciale programma's, nieuwe formaten of platformuitbreidingen … alle voorstellen mikken op hetzelfde doel!

 

 

Zowel op televisie als op de radio en digitaal is de najaarsprogrammering 2022 van de RTBF gebaseerd op verschillende, sterke pijlers zoals informatie, emotie, milieu-uitdagingen, entertainment, mannen- en vrouwensport, promotie en ontdekking van talenten in de Franse Gemeenschap.

 

Om aan de verwachtingen van de verschillende doelgroepen te voldoen en in te spelen op hoe deze groepen media consumeren, focust de RTBF op diversiteit, durf en innovatie. Met deze drie 'krachtbronnen' zal onze partner zijn aanbod, zowel qua inhoud als vorm, aansturen.

 

De omroep besteedt bijzondere aandacht aan jongeren via de sociale media, Tarmac en iXPé met, vooral, nieuwe 'gaming'-ervaringen. In september lanceert de RTBF ook een nieuwskanaal op YouTube.

 

Van alle nieuwigheden stipt RMB vooral deze aan:

 

  • 'The Dancer' (begin 2023 op La Une): een nog niet in België vertoonde talentenjacht die zijn sporen al verdiende op de BBC. In deze adembenemende dansshow, gepresenteerd door Sara De Paduwa, nemen talenten van alle leeftijden en in verschillende disciplines het tegen elkaar op. Naast de performance van kandidaten op het podium, komen in de uitzending ook ontroerende verhalen rond de passie voor dansen aan bod.

 

  • Nieuwe Belgische series (La Une), zoals 'Des gens bien', een 'verslavende' serie van de makers van 'La Trêve', die zich afspeelt aan de Belgisch-Franse grens. Ook op het programma: de serie '1985', een coproductie van de RTBF en de VRT over de bende van Nijvel, of ook nog de psychologische thriller 'Attraction'. Last but not least, na de cliffhanger van seizoen 2, is het team van 'Ennemi Public' weer terug voor een derde en laatste seizoen!

 

  • Auvio 3.0: met zijn 4,4 miljoen accounts, breidt het digitale platform van de RTBF nog verder uit met een dagelijks programma voor kids, een waaier aan nieuwe exclusieve content (jeugd, fictie, documentaires, show, enzovoort) en een verrijkt audio-aanbod, toegankelijk via een specifieke podcasts tab. Tegen eind december zal het platform 25 podcasts rijker zijn.

 

Graag nog meer RTBF-najaarsnieuws? U vindt ze in dit persdossier (in het Frans).