RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

21.10.2022

Opening WK 2022-planning

Reserveer vanaf 24/10 de ruimte voor uw tv-spots in de blokken van het WK 2020!

Opening WK 2022-planning

Van 20 november tot 18 december 2022 worden in de WK-arena 64 wedstrijden gespeeld door de beste voetbalteams ter wereld. Alle wedstrijden worden live uitgezonden op de RTBF-zenders en op Auvio. Dankzij minimaal vijf tv-reclameblokken per match en een extra blok voor een WK-magazine, krijgen de adverteerders toegang tot ruimte met een hoog GRP-potentieel. Op maandag 24 opent RMB de planning!

 

De 64 wedstrijden van het WK voetbal 2022 in Qatar worden gespeeld om 11u00 (FD-blokken), om 14u00 (FC-blokken), om 16u00-17u00 (FA-blokken) en om 20u00 (FB-blokken).

 

Op de RTBF-zenders wordt elke wedstrijd omkaderd door minstens vijf reclameblokken (exclusief mogelijke verlengingen en strafschoppen). Ook de WK-magazines worden voorafgegaan door een reclameblok. In totaal voorziet RMB een aanbod van minimaal 453 reclameblokken (370 blokken voor de wedstrijden + 83 blokken voor de magazines).   

 

Deze 453 reclameblokken, in totaal goed voor 58.620 seconden beschikbare ruimte, leveren samen een bereikpotentieel op van 2.969 GRP voor de doelgroep VVA 18-54 jaar (2.591 GRP voor de wedstrijden + 378 GRP voor de magazines). 

 

Dit is het geplande uitzendschema, ongeacht het tijdstip van de wedstrijd:

 

 

De reclameblokken worden als volgt gelabeld: 'FD' = in de ochtend, 'FC' = in de namiddag, 'FA' = in de vooravond (access prime time), en 'FB' = 's avonds.  

 

Wat het tarief betreft, volgt RMB de strategische CGRP per uurschijf die voor de betreffende maanden is bepaald, op de doelgroep VVA 18-54 jaar. Gemiddeld bedraagt de verwachte CGRP voor alle WK-reclameblokken 935 € (1.080 € voor de Rode-Duivelswedstrijden).

 

 

Bel snel uw gebruikelijke contactpersoon bij Trading & Revenue om ruimte voor uw tv-spots te reserveren. Heel wat reclameblokken zijn erg in trek!

 

(*) fair-share = uitgedrukt in %; stemt overeen met het totaal van GRP's gegenereerd door een tv-zender (of groep van tv-zenders), in het bijzonder ten opzichte van het totaal van GRP's gegenereerd door alle tv-zenders die reclameblokken aanbieden op een tv-markt.