RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

26.10.2022

RMB geeft 360°-audiotraining

Op 13/10 nodigde RMB de mediabureaus uit voor een training rond 'Audio'.

RMB geeft 360°-audiotraining

'Audio Power'! Dat is de naam die RMB gaf aan zijn 360°-training rond 'Audio'. De laatste sessie met de buyers en planners van verschillende mediabureaus vond plaats op 13 oktober bij Tipik. Doel van het concept? De troeven (her)ontdekken van een medium dat de laatste jaren sterk is geëvolueerd, en dat we - vaak ten onrechte - goed menen te kennen.

 

Eén van de vele diensten die onze regie verleent aan zijn klanten, is het organiseren van opleidingen of updatesessies rond de media die ze in portefeuille heeft. Voor - onder andere - mediabureaus is dit een kans om het opleidingsprogramma van hun nieuwe medewerkers aan te vullen of hun kennis van de media die sinds enkele jaren bijzonder snel evolueren, weer wat op te frissen.

 

In juni lanceerde RMB zijn eerste 'Audio Power'-training rond radio en andere audiokanalen (podcasts, streaming, enzovoort) in de lokalen van NRJ. Voortbouwend op het succes van deze eerste sessie voor mediabureaus, organiseerde RMB op 13 oktober een tweede sessie bij Tipik.

 

 

 

Wat het opleidingsprogramma zo interessant maakt is dat men - dankzij een combinatie van verschillende sessiemodules in een halve dag - een 360°-beeld krijgt van het betreffende medium:

 

  • Een gedetailleerde presentatie door onze MarCom-experts die het medium op de Belgische markt situeren, de sterke punten ervan beschrijven (de bekende maar ook onverwachte troeven), de meting ervan toelichten, de verschillende formaten en/of distributiekanalen analyseren, de bijdrage aan een campagneplan evalueren, enzovoort. Dit alles ruimschoots voorzien van gekwantificeerde insights!

 

  • Een (praktijk)bezoek aan een van onze mediapartners, om er een kijkje te nemen in de radiostudio's, te praten met enkele presentatoren, de directie van de zender te ontmoeten, enzovoort.

 

  • Een gezellig uitwisselingsmoment met de verschillende RMB-teams (Sales, Trading en MarCom) die de deelnemers van de mediabureaus tijdens de training begeleiden.

 

Als voorbeeld enkele learnings uit de 'Audio Power'-presentatie:

 

 

Meer informatie?

 

Geïnteresseerd in een 'Audio Power'-sessie? Geef dan zeker een seintje aan uw gebruikelijke contactpersoon. Zodra er zich tien kandidaten hebben aangemeld, organiseert RMB een nieuwe training in de komende maanden.