RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

15.11.2022

Happy World TV Day!

Op 21 november 2022 vieren we de 26e editie van World TV Day     

Happy World TV Day!

Op 21 november vieren RMB en zijn mediapartners, samen met de spelers uit de wereldwijde reclamesector, de 26e World Television Day. Dit jaar ligt de focus op de kracht van het medium televisie om de aandacht te trekken en vast te houden. Aandacht die trouwens steeds vaker deel uitmaakt van de criteria waarmee men rekening houdt bij het meten van de reclame-impact.

 

 

In 1996 riep de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties 21 november uit tot wereldtelevisiedag om de invloed van het medium en zijn belangrijke rol op vele gebieden te erkennen.

 

Het initiatief wordt ondersteund en gepromoot door tal van verenigingen (egta, UER, ACT, The Global TV Group, enzovoort). Al jaren vieren hun leden World TV Day door een videospot uit te zenden met de boodschap dat televisie constant belangrijk blijft in ons dagelijkse leven.

 

Deze 26e editie belicht hoe televisie in staat is om de aandacht te trekken van het publiek en die te richten op kwaliteitsentertainment, actuele maatschappelijke issues, nieuwswaardige gebeurtenissen, enzovoort. Het thema van dit jaar wil ook het groeiende belang benadrukken van aandacht als maatstaf waarmee de reclamesector rekening houdt.

 

Meer info vindt u in het persbericht of op de website van World TV Day