RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

15.11.2022

Halloween special in Walibi

F.L.A.S.H. bedenkt een Halloween-griezelavontuur voor Walibi

Halloween special in Walibi

Het attractiepark Walibi trok alle registers open om het grootste Halloween 2022 event in België uit te rollen. In samenwerking met NRJ, Tipik en AB3 bedacht het creatieve team van RMB (F.L.A.S.H.) een duivelse crossmediale campagne om deze griezelervaring te promoten.

 

Een nog nooit gezien Halloweenfeest in Walibi

 

Van 22/10 tot 06/11/2022 nodigde Walibi zijn bezoekers uit voor een echte afdaling naar de hel, tijdens het grootste Halloweenevent van België.

 

Een nieuw spookhuis, nieuwe shows, ijzingwekkende nocturnes, enzovoort. Allemaal attracties in de aanloop naar het evenement dat gepromoot moest worden bij de doelgroepen van de adverteerder, voornamelijk de 18-25- en 18-44-jarigen.

 

F.L.A.S.H. bedenkt een griezelavontuur

 

Om het grote publiek voor deze twee feestelijke Halloweenweken naar het attractiepark te lokken, bedacht het creatieve team van RMB een tailormade, duivelse campagne van 10/10 tot 31/10/2022.

 

Op radio en social media met NRJ

 

NRJ was de ideale partner om de jongeren te bereiken. Op het programma, een compleet radio & digital-plan met als afsluiter een field action:

 

  • 5 video's verschenen op de social media van NRJ: de radiopresentatoren werden tijdens de vier eerste afleveringen gekidnapt en in de laatste aflevering weer vrijgelaten voor het Walibipark.

  • Op de radio werden 2 wedstrijden Bij de 1e wedstrijd (in het programma 'Mike sur NRJ' van 19u00 tot 22u00) maakten de luisteraars kans op een VIP-uitnodiging om op 22/10  een exclusieve avond na sluiting van het park te beleven. Bij de 2e wedstrijd, die de hele dag werd uitgezonden op NRJ, kon het publiek entreetickets winnen om Halloween te vieren in Walibi.

  • De sponsoring op radio gebeurde via vermeldingen, billboards en trailers.

  • De bezoekers konden de presenatoren van NRJ in Walibi ontmoeten op 22/10 tijdens de opening van Halloween (uitzending 'Mike sur NRJ' op verplaatsing).

 

 

Op radio, televisie en social media met Tipik

 

Tipik was het geknipte kanaal om de jongvolwassenen te bereiken. Van 24/10 tot 31/10 gingen alle media van Tipik in Halloween-modus! Het F.L.A.S.H.-team maakte van deze speciale programmering gebruik om er de Walibi-campagne aan te koppelen:

 

  • De sponsoring op radio en tv omkaderde - met billboards en trailers - de verschillende programma's van de 'griezelweek' van Tipik.

  • Een speciale 'Halloween'-jingle was te horen bij de opening van de reclameblokken op Tipik TV.

  • Er liep een wedstrijd op Tipik Radio om Walibi-toegangstickets te winnen.

  • En Tipik postte 'Halloween special'-content op zijn Instagram acount.

 

 

Op televisie met AB3

 

Het F.L.A.S.H.-team koos AB3 om maximaal bereik bij de 18-54-jarigen te genereren. Een reclamejingle op maat deed de zender gedurende de hele campagne 'opschrikken'.