RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

18.12.2017

Koken op z'n Belgisch

Het kookprogramma 'Max & Venus' kan zijn stijgend marktaandeel wel smaken.

Koken op z'n Belgisch

De Belgen houden van koken. Ter gelegenheid van het Voedingssalon, dat in oktober 2017 te Brussel plaatsvond, namen 1.023 personen van alle leeftijden, mannen en vrouwen, uit diverse steden deel aan een grote enquête georganiseerd door de FISA. Deze onthult hoe de Belg zich gedraagt ten opzichte van 'eten' (bron: parismatch.be: 13/10/2017) :

 

  • 9 Belgen op 10 houden van koken en ontdekken graag nieuwe smaken.
  • onze landgenoten willen ook indruk maken op vrienden, familie en naasten: 70% van de ondervraagde personen gebruikt een recept om te verbazen.
  • opvallend is bovendien dat de 'kok' zich goed voorbereidt: 70 % test het recept minstens één keer uit voor de grote avond.

 

Deze 'food story' verklaart grotendeels het succes van kookprogramma's op tv. 'Max & Vénus', een productie van de RTBF en nieuwkomer in het genre, wordt uitgezonden in access primetime van maandag tot vrijdag op La Deux. Dit magazine, gepresenteerd door sterrenchef Maximilien Dienst en de vlotte presentatrice Fanny Jandrain, lokt dan ook heel wat kijkers.

Sinds zijn lancering in oktober genereert het programma een stijgend bereik en marktaandeel: +29% marktaandeel bij de VVA 18-54, het gemiddelde van de 9 weken vergeleken met het gemiddelde van de eerste uitzendweek.

Ten opzichte van het vorige programma 'Vis ta mine', trekt de keuken van Maximilien meer kijkers aan: +158% rating en +134% marktaandeel bij de VVA PRA 18-54. De tweede zender van de RTBF krijg in de namiddag zo een flinke boost!

Het kijkerspubliek van dit programma bestaat uit 59% vrouwen, 57% 15-54-jarigen en 50% hogere sociale groepen. 

 

'Max & Vénus' biedt verschillende sponsoringmogelijkheden en blijft op antenne in 2018.  Ontdek ons commercieel aanbod hieronder.