RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

13.12.2022

RMB lanceert SLICE

Exclusief, ontsproten uit de exploratiestrategie: RMB versterkt zijn jongerenaanbod!

RMB lanceert SLICE

RMB gaat door op zijn elan! Na de recente introductie van een nieuwe visuele identiteit, herziene bedrijfswaarden en een nieuwe positionering 'Move ahead', vertaalt de regie haar belofte 'het vak anders aanpakken' nu met de ontwikkeling van een gloednieuw ecosysteem rond content. SLICE is de naam van het project dat op 13 december 2022 werd onthuld tijdens een exclusieve avond rond 'exploratie', één van de strategische pijlers van RMB's nieuwe positionering.

 

Slice, het trefpunt tussen merken en contentmakers.

 

 

Dimitri Lemmens, Head of content & creativity bij RMB: "De trends van de afgelopen jaren tonen duidelijk aan dat de consumptie van jongeren rijmt met omgevingen die meer in de lijn liggen van een one-to-one relatie, met andere codes. Jongeren staan minder open voor traditionele media en de reclame via hun kanalen.

 

Als verantwoordelijke van de unit F.L.A.SH., die in 2018 werd opgericht om maatoplossingen te bieden, stelde ik vast hoe moeilijk het was om te voldoen aan de behoefte van klanten die bepaalde doelgroepen willen bereiken. De inzet van contentmakers lag dan ook voor de hand om een hyperrelevante aanvulling te kunnen bieden op die verschillende marktbehoeften.  

 

Door een structuur, samenhang en langetermijnvisie te bieden en vooral door de vertrouwensrelatie met onze adverteerders te onderstrepen, hadden we alles in handen om een betrouwbaar ecosysteem tot stand te brengen tussen de contentmakers, de merken en de knowhow van een ervaren regie."

 

Simone Mitoko wordt het gezicht van het merk, onder de verantwoordelijkheid van Dimitri Lemmens. Zij zal het nieuwe project bezielen en in goede banen leiden.

 

Slice is ook een 100% eigen werkplaats met fonkelnieuwe studio's, waar de contentmakers hun talent de vrije loop kunnen laten. Er zijn verschillende ruimtes beschikbaar: lounge room, podcast room, tutorial room, gaming room. Telkens uitgerust met state-of-the-art materiaal.

 

Massimo Papa, DGD van RMB: "We zijn erg blij met de lancering van deze veelbelovende activiteit die we bijna een jaar geleden hebben uitgestippeld. Het merk Slice weerspiegelt zowel de veelzijdigheid van ons aanbod als onze constante zoektocht naar relevantie voor onze klanten in een sterk veranderende wereld, vooral wat jonge doelgroepen betreft. We zijn ervan overtuigd dat RMB inspiratie zal vinden in de frisse en innovatieve kijk van deze nieuwe talent community, die trouwens kan rekenen op een kwalitatieve en aangename omgeving om zich verder te ontplooien. We denken dat deze activiteit een uitstekend koppelteken is tussen de vraag van de merken en de massamedia die we vertegenwoordigen."

 

Yves Gérard, CEO van RMB: "Voor zijn nieuwe positionering baseert RMB zich op drie pijlers: eco-verantwoordelijkheid, innovatie en exploratie. Deze derde pijler moedigt ons duidelijk aan om nieuwe commerciële wegen te verkennen en zo binding te krijgen met elk publiek, ook de jongvolwassenen (18-25 jaar – 18-35 jaar) die tegenwoordig nieuwe manieren hebben om content te consumeren. Voor de klanten-adverteerders die een beroep doen op RMB is het belangrijk dat wij hen een oplossing bieden om deze consumenten te bereiken. SLICE strookt helemaal met dit perspectief. Door contentproductie te faciliteren, 'exploreren' of verkennen we nieuwe oplossingen om met jonge consumenten in contact te komen en te communiceren. Dit is één van de manieren om vooruit te gaan in de transformatie van ons regievak. RMB Move Ahead".

 

Dimitri Lemmens: "Ik ben blij met de eerste positieve reacties van de verschillende stakeholders (creatieven, adverteerders, collega's) en kijk ernaar uit om aan de slag te gaan met dit nieuwe sterke merk dat uitpakt met de slogan 'content. media. player.'

 

 

Meer info? Aarzel niet contact op te nemen met: