RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

13.02.2023

Radio in de kijker op 13/02

Op 13 februari, de 12e World Radio Day, staat 'Radio' weer helemaal in de schijnwerpe

Radio in de kijker op 13/02

Al sinds 2011 brengt de audiovisuele wereld elk jaar op 13 februari, ter gelegenheid van World Radio Day, hulde aan het medium radio. Voor deze 2023 editie presenteert de World Radio Alliance - verleden jaar opgericht op initiatief van egta - een slide deck dat 10 van de belangrijkste voordelen van radio belicht, en waarvan we ons niet altijd de gehele kracht kunnen voorstellen.

 

Wereldradiodag, een initiatief van UNESCO

 

12 jaar geleden nodigde de UNESCO de wereld uit om elk jaar op 13 februari World Radio Day te vieren. Het thema dat de organisatie voor deze 2023 editie koos om het medium radio te promoten is Radio & Vrede.

 

Radio kan immers bijdragen tot het matigen van conflicten door onpartijdige en onafhankelijke informatie te verstrekken, door tegengestelde partijen of verschillende groepen in de samenleving tot dialoog uit te nodigen, of ook nog door aan te zetten tot onderhandelingsgesprekken.  

 

Meer informatie over deze 12e Wereldradiodag vindt u op de UNESCO-website

 

Insights van de World Radio Alliance

 

In 2022 bundelden - op initiatief van egta - 14 beroepsverenigingen over de hele wereld hun krachten om de World Radio Alliance te vormen. België wordt in deze internationale alliantie vertegenwoordigd door VIA, de Belgische Vereniging van Audiovisuele Media.

 

Ter gelegenheid van Wereldradiodag 2023 pakt de groep uit met een slide deck dat de radiovoordelen belicht die u absoluut moet kennen of onthouden: dekking, call-to-action, ROI, digital booster, enzovoort. Een zeer nuttige samenvatting van learnings voor adverteerders en andere spelers op de reclamemarkt!

 

 

Meer argumenten voor het gebruik van radio? Meer inspiratie of testimonials van adverteerders? U vindt ze op de website van World Radio Alliance.

 

Wilt u niets missen van World Radio Day 2023? Lees dan zeker het persbericht.

 

Radio bij RMB

 

Nog even meegeven dat RMB de reclameruimte commercialiseert van de zeven RTBF-radio's (La Première, VivaCité, Classic 21, Tipik, Musiq’3, Viva+ en Jam), van radiozender NRJ en van LN RADIO. Dankzij deze verscheidenheid van perfect complementaire zenders kan de adverteerder met het RMB-aanbod verschillende luisteraarsgroepen in alle leeftijdscategorieën bereiken.

 

Geïnteresseerd in een radiocampagne? Bel uw gebruikelijke contactpersoon of mail naar sales@rmb.be