RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

14.02.2023

RMB & FranceTV Publicité

Partnership tussen RMB & FranceTV Publicité

RMB & FranceTV Publicité

RMB versterkt zijn positie van niet te missen 'digital' regie in België door zijn portefeuille uit te breiden met de Belgische IP's van de websites van mediagroep France Télévisions. Het bestaande online video- en display-aanbod van de regie wordt dus aangevuld met een portefeuille van premiummerken. Deze nieuwe uitbreiding van het 'digital' luik maakt deel uit van RMB's 'EXPLORATIE'-strategie die zich toespitst op het aanbieden van nieuwe reclame-universums.

 

Dat (Franstalige) Belgische kijkers ook heel wat content afkomstig uit Frankrijk consumeren, is algemeen bekend. FranceTV Publicité, de reclameregie van de groep France Télévisions, besloot dan ook de commercialisering van de digitale ruimte van zijn websites, die bezocht worden via Belgische IP's, aan RMB toe te vertrouwen.

 

De websites in regie bij FranceTV Publicité vormen een premium 'digital' ecosysteem dat referentiemerken samenvoegt (france.tv, franceinfo:, france.tv sport, meteofrance, tv5monde, enzovoort) en een grote verscheidenheid aan thema's biedt (info, sport, fictie, familie, gezondheid, millennials, enzovoort) voor elk publiek.

 

Belgische adverteerders kunnen in de loop van het eerste trimester 2023 toegang krijgen tot de digitale ruimte op de websites van FranceTV Publicité via online video en/of display formats. Deze nieuwe inventaris wordt opgenomen in het 'digital' aanbod van RMB: RON video-netwerk, thematische videopacks en display-netwerk.

 

Het partnership tussen RMB en FranceTV Publicité sluit perfect aan bij RMB's positionering die, onder andere, gebaseerd is op de strategische pijler EXPLORATIE. Een strategie die de regie ertoe brengt allianties aan te gaan met spelers in het Belgische reclame-ecosysteem, maar ook buiten onze grenzen, met als enig doel adverteerders de mogelijkheid te bieden hun doelgroep beter te bereiken. 

 

Ontdek hier het persbericht met toelichting van Yves Gérard, CEO van RMB en Marianne Siproudhis, CEO van FranceTV Publicité.