RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

12.03.2023

Versterking voor de BU Direct

RMB verwelkomde op 6 februari Thomas Meysmans in de salesafdeling

Versterking voor de BU Direct

Thomas Meysmans, afgestudeerd in Business Management Marketing en met behoorlijk wat professionele ervaring in de mediasector, kwam in februari als account manager het salesteam van RMB versterken. Maak kennis met deze RMB'er die zich volledig toelegt op de Nederlandstalige adverteerders van onze BU Direct.  

 

Thomas behaalde zijn degree Business Management Marketing aan het University College Leuven en vond zijn weg naar de mediasector via een stage bij Medialaan, de toenmalige moedermaatschappij van VTM.

 

Sindsdien heeft Thomas de mediawereld nooit meer verlaten. Hij begon zijn carrière in de marketing, eerst bij de televisie voor JIM (Medialaan) en vervolgens bij de pers voor Sport/Voetbalmagazine (Roularta). Toen hij een paar jaar later bij Clear Channel aan de slag ging, ruilde hij marketing in voor sales. Zijn ervaring als account manager begon vijf jaar geleden bij IP Belgium toen de tv- en radiodirecties van de regie werden samengevoegd. Thomas adviseerde bij IP Belgium de rechtstreekse Nederlandstalige klanten (i.e. adverteerders die niet via een mediabureau werken).

 

Het is dan ook met een solide achtergrond dat Thomas op 6 februari bij RMB is begonnen in de salesafdeling onder leiding van Grégory Vandenschrick. Daar versterkt hij als account manager NL de Business Unit 'Direct' onder toezicht van Dominique Beuken, Head of Direct Account.

 

Thomas heeft een passie voor media en stelt zijn dubbele ervaring in marketing & sales ten dienste van zijn klanten: "Persoonlijk consumeer ik graag media. Het is dan ook fantastische als je de kans krijgt om die richting ook nog eens professioneel in te slaan! Ik ben begonnen als marketingspecialist en schakelde dan over naar de verkoop. Ik vind dat de combinatie van beide ervaringen mijn hulp en advies aan de klanten ten goede komt".

 

Tussen Thomas en RMB klikte het meteen: "Los van de zeer mooie merken die RMB vertegenwoordigt, gaat het voor mij ook om een gevoelskeuze. RMB is een prachtig bedrijf met een zeer interessante toekomstvisie en een geweldig team, waar ik met trots deel van uitmaak".

 

Thomas mag dan wel Nederlandstalig zijn, toch is hij persoonlijk ook fan van heel wat programma's van de Franstalige merken van RMB (la Tribune, Formula 1, Baraki, enzovoort). En professioneel is hij goed op weg om ook een echte kenner te worden wat de rest van de programmering betreft!

 

Met zijn gedegen kennis van de Nederlandstalige reclamemarkt en zijn nieuwsgierigheid voor de Franstalige media is Thomas een waardevolle aanwinst, zowel voor RMB als voor de klanten in het noorden van het land.

 

Welkom Thomas!