RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

23.03.2023

Duurzaamheid: RMB met Balnz

Duurzaamheid: RMB zet zijn verantwoorde aanpak voort en werkt nu samen met Balnz

Duurzaamheid: RMB met Balnz

Aansluitend bij zijn inzet ter promotie van media- en reclameruimte die de transitie naar een duurzame maatschappij ondersteunt en versnelt, gaat RMB een partnership aan met Balnz, de enige mobiele app die jongeren aanzet om hun schermtijd te beperken.  

 

Balnz (uitgesproken als het Engelse 'balance') is een Brusselse start-up die een leuke, slimme en doeltreffende tool biedt voor een verantwoord schermgebruik, zonder te vervallen in de negatieve aanpak van apps voor ouderlijk toezicht. Het principe is eenvoudig: de jongeren kunnen zichzelf uitdagen om hun smartphone gedurende een bepaalde tijd niet te gebruiken. En elke geslaagde uitdaging kunnen ze omzetten in een beloning.  

 

Balnz zocht contact met RMB voor ondersteuning bij het monetariseren van de app. Het business model houdt immers in dat er in de rewards-catalogus partners worden opgenomen. Interessant voor de adverteerders is de zichtbaarheid die ze krijgen in de applicatie, maar ook de speciale relatie met het merk dat ze in het beloningsmechanisme inzetten. Een doeltreffende manier dus om te communiceren met jongeren, een doelgroep die vanwege zijn volatiliteit bijzonder gewild is. Adverteerders krijgen zo ook een kans om zich te associëren met de uiterst belangrijke maatschappelijke aanpak van de universele schermtijdproblematiek.   

 

De Balnz-app wordt in april 2023 gelanceerd in bètaversie, met een beperkt beloningssysteem en is beschikbaar in Google Play en de Appstore. De 1.0 versie zou tegen september 2023 klaar zijn. 

 

 

Meer informatie vindt u in het persbericht