RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

30.12.2024

De rebranding van LN Radio

LN Radio: nieuwe benaming en visuele identiteit voor de 'Music & News'-radio van IPM

De rebranding van LN Radio

LN Radio, de 'Music & News'-zender van IPM Group, zet 2025 in met een grote identiteitsverandering. Op 6 januari maakt de radio namelijk zijn nieuwe visuele identiteit bekend, het resultaat van een gedurfde rebranding die de onafhankelijk van de zender accentueert en de band met zijn luisteraars aanhaalt. De start van deze nieuwe fase voor LN Radio gaat bovendien gepaard met de lancering van een nieuwe website en een nieuwe app.

 

Gedurfde logo-make-over

   

Het centrale element in de LN Radio-ontwikkeling is een nieuw logo. Dit belichaamt perfect de dynamische spirit van de zender.

 

De letters 'L', 'N' en 'R' sluiten nu aaneen (zonder tussenruimte). Zo vormen ze een visuele eenheid waarmee LN24 zich qua positionering onderscheidt van LN24. Dit strakke ontwerp bevat enkele symbolische details: de scheiding tussen de letters 'L' en 'N' symboliseert een dialoogwolkje en verwijst naar de 'News'-dimensie van de zender, terwijl het punt van de letter 'i' de leeskop (naald) van een pick-up arm voorstelt, als knipoog naar het muzikale DNA van LN Radio.

 

Deze visuele identiteit wordt uitgebouwd met een palet van levendige en contrasterende kleuren, een combinatie van donkerblauw, helder turkoois en schitterend wit, die het evenwicht weerspiegelt tussen energie en helderheid. De verkorte versie 'LNR' maakt het merk makkelijker herkenbaar en bekrachtigt ook het moderne en impactvolle karakter ervan.

 

Met dit nieuwe grafisch charter wil LN Radio zijn publiek een unieke, emotionele ervaring bieden en tegelijkertijd zijn plaats in het Franstalige radiolandschap consolideren.  

 

 

...

Een vernieuwde online ervaring

...

Gelijklopend met de rebranding lanceert LN Radio ook een nieuwe website en een verbeterde app, tools die ontwikkeld werden om de gebruikerservaring te verrijken en in te spelen op de verwachtingen van een 'geconnecteerd' publiek.

...

Deze gemoderniseerde platformen consolideren de 'Music & News'-positionering van de radio dankzij een vereenvoudigde toegang tot de content, interactieve functies en een intuïtievere navigatie. Ze maken deel uit van een algemene aanpak om LN Radio dichter bij zijn luisteraars te brengen en tegelijk zijn unieke en dynamische identiteit te bevestigen...

...

Meer details vindt u in het Persbericht van IPM.