RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

14.02.2025

AMMA Awards: RMB in de vakjury

De editie 2025 van de AMMA Awards, die de beste reclamecampagnes bekroont, is gestart

AMMA Awards: RMB in de vakjury

De AMMA (Annual of Master in Media Awards) bekronen elk jaar de beste reclamecampagnes op het gebied van creativiteit, innovatie, expertise en media- en/of data-exploitatie. Dit jaar viert de AMMA haar 20-jarig bestaan. Naar goede gewoonte zetelt RMB ook dit keer in verschillende jury-expertgroepen om de ingediende dossiers mee te beoordelen. Mis op 12 juni zeker de feestelijke AMMA Ceremony niet!

Het Belgische reclame-event van het jaar

Al twee decennia lang organiseert CommPass de AMMA Awards Belgium de beste resultaten van de Belgische mediasector te bekronen. Het is een van de populairste nationale reclamewedstrijden. De awards zijn ingedeeld in in 14 categorieën, die elk betrekking hebben op de verschillende expertises binnen de mediasector.

 

De AMMA Awards zijn belangrijk voor de mediasector. De verkozen beste reclamecampagnes zijn immers een echte bron van inspiratie voor alle spelers in het vak: adverteerders, reclamebureaus, mediabureaus, reclameregies, enzovoort. Ook u kunt inspiratie halen uit de AMMA's en de voorbeelden die ze biedt!

 

Een van de nieuwigheden van deze editie 2025 betreft de ‘Media Sustainable Development Award’. Voor deze categorie stelde ComPass namelijk de doelstellingen bij: de nadruk ligt nu meer op de positieve impact van initiatieven voor het hele reclame-ecosysteem dan op de interne inzet van bedrijven op het gebied van duurzame productie of consumptie.

 

 

RMB, actief betrokken bij de AMMA

 

RMB, die ervan overtuigd is dat de AMMA Awards een grote impact hebben op de Belgische reclame-industrie, nam van meet af aan deel aan de wedstrijd. Eerst en vooral door elk jaar solide dossiers in te dienen en awards te winnen voor toonaangevende campagnes. Maar ook door - gezien zijn inzet voor media-innovatie en reclamecreativiteit - te zetelen in de verschillende jury's die de genomineerden en/of winnaars aanduiden.

 

Ook dit jaar hebben een aantal van onze experts de eer te zetelen in verschillende jury's:

  • Finale jury: Gregory Vandenschrick (Sales Director)
  • Media Sustainable Development Award: Anne De Kerchove (CSR Expert)
  • Media Research: Rémy Bersipont (Customer Success Expert)
  • Best Use of Native & Content: Dimitri Lemmens (Head of Content & Creativity)

 

Voor de meeste wedstrijdcategorieën (11 van de 14) verloopt de prijstoekeningsprocedure in twee stappen: eerst analyseren de expertgroepen de ingediende dossiers en selecteren ze de vijf beste. Vervolgens kent de finale jury tijdens de eindzitting de 'Gold', 'Silver' en 'Bronze' awards toe.

 

Kom op 12 juni tijdens de feestelijke AMMA-prijsuitreiking in Flagey de winnaars van 2025 ontdekken. En maak een afspraak met RMB om inspirerende cases te (her)bekijken en te bespreken. Wilt u graag constructief advies? Bij ons bent u aan het juiste adres!