The Voice: 2 nieuwe seizoen
The Voice Kids & The Voice Belgique: unieke mogelijkheden voor merken

Het reclame-aanbod voor The Voice Belgique is gelanceerd! De twee topprogramma's van de RTBF - The Voice Kids & The Voice Belgique - pakken binnenkort weer uit met nieuwe features, emoties en vooral unieke mogelijkheden op tv (La Une) en digitaal (Auvio). Dankzij hun trouwe en betrokken publiek vormen deze programma's een vruchtbare bodem voor adverteerders die zichtbaarheid en impact willen oogsten.
Een geboeid en multigenerationeel publiek
The Voice Belgique en The Voice Kids spreken een breed publiek aan, van jonge tot volwassen kijkers, en bieden adverteerders dus een bevoorrechte toegang tot uiteenlopende segmenten.
Tijdens het vorige seizoen behaalde The Voice Kids (sept-nov 2023) een marktaandeel van gemiddeld 33% bij de 12-34-jarigen op televisie, en trok The Voice Belgique (jan-april 2024) bij elke uitzending bijna 243.000 kijkers. Op Auvio, het digitale platform van de RTBF, scoorde de uitzendingen van The Voice Kids gemiddeld 9.000 views en The Voice Belgique gemiddeld 18.000 views. Deze cijfers getuigen van een stevig en dynamisch bereik, ideaal voor merken hun bekendheid willen uitbreiden.
Waarom investeren in The Voice Belgique-reclame?
- betrokken publiek: duizenden kijkers volgen de show live en uitgesteld
- positieve en inspirerende waarden: de shows brengen sterke waarden over, zoals zichzelf overtreffen, passie en vriendelijkheid. Door samen te werken met The Voice haalt uw merk voordeel uit deze positieve uitstraling.
- emotionele kracht: uw merk wordt geïntegreerd in sterke en onvergetelijke momenten.
Buitengewone reclamemogelijkheden
De reclameblokken rond de The Voice Kids en The Voice Belgique-uitzendingen bieden een bevoorrechte ruimte om de dekking van uw reclamecampagne zo groot mogelijk te maken.
Voor sponsoring biedt RMB aangepaste en gediversifieerde oplossingen om uw zichtbaarheid en de impact van uw boodschap te boosten: sponsoraankondigingen voor en na de uitzending, scrolling banners tijdens het programma, promoadvertenties in de aanloop naar de uitzending, product placement die in het programma worden geïntegreerd, wedstrijdspots, bumpers of jingles tussen het programma en de reclameblokken, online video & display op Auvio, digital retargeting om uw campagne na het programma te laten doorgaan voor de live-kijkers, enzovoort.
Deze immersieve formats garanderen optimale aanwezigheid, zowel op La Une als op Auvio. Zo kunt u uw doelgroep op verschillende momenten van de mediareis bereiken. Daarnaast bieden we ook op maat gemaakte oplossingen die zeer gericht inspelen op uw behoeften, met name via social media en partnerships met influencers.
Een brand partnership dat inspeelt op de verwachtingen van de consument
In 2025-2026 komen The Voice Kids en The Voice Belgique weer voor de dag met nieuwe mechanismen en steeds boeiendere content. Iconische coaches, verbluffend talent en onvergetelijke prestaties blijven kijkers aantrekken en ontroeren. Grijp deze kans om uw merk in het middelpunt van deze gedeelde emoties te plaatsen.
De derde editie van The Voice Kids
Maak u klaar voor de derde editie van The Voice Kids! Nieuw dit seizoen: Fanny Jandrain presenteert de show! Nadat ze het 10e seizoen van The Voice Belgique met brio heeft gehost, kijkt ze er enthousiast naar uit om de jonge talenten van 8 tot 14 jaar te ondersteunen.
Vier topcoaches delen hun ervaring met de jonge kandidaten van deze talentenjacht: Alice on the Roof, Typh Barrow, Matthew Irons en Joseph Kamel.
Alice on the Roof is weer van de partij voor een 2e seizoen en combineert haar kinderlijke geest met een emotionele solotour. Na haar zwangerschapspauze is Typh Barrow weer helemaal terug om maar wat graag de kids te coachen en tegelijk ook haar nieuwe album voor te bereiden. Matthew Irons, al vier seizoenen lang een vaste waarde in de show, houdt zijn unieke stijl aan en boekt daarnaast groot succes met Puggy en hun Radio Kitchen-tour. Nieuwkomer Joseph Kamel tenslotte, neemt als Franse popartiest nu ook plaats in een van de beroemde rode stoelen.
Ook nieuw dit jaar: de Battles! De coaches maken het extra spannend met exclusieve activiteiten, om de jonge talenten te inspireren en hun geheimen te delen. Na intensieve voorbereidingsmomenten gaan telkens drie kandidaten tijdens bijzondere battles de strijd aan met elkaar. Slechts één kandidaat kan de battle winnen en gaat door naar de volgende ronde. Voor de anderen stopt het avontuur hier.
The Voice Belgique, 12e seizoen
Het 12e seizoen van The Voice Belgique pakt binnenkort uit met 14 boeiende shows: acht blind auditions, drie battles en drie liveshows. Een seizoen boordevol verrassingen en emoties die bij de kijkers ongetwijfeld in de smaak zullen vallen.
Vier iconische artiesten, Hoshi, Axelle Red, Loïc Nottet en Christophe Willem gaan samen op ontdekking naar het talent van morgen.
Hoshi, die furore maakte met zijn hit 'Comment je vais faire', neemt voor het eerst deel als coach aan The Voice Belgique. Hij doet dit met passie en onvoorwaardelijke inzet.
Axelle Red, die al eens coach was in The Voice van Vlaanderen, neemt nu voor de tweede keer plaats in een rode draaistoel. Met haar 30-jarige carrière en 13 succesvolle albums biedt zij hier, naast kostbare ervaring, ook haar unieke stem aan.
Loïc Nottet, die in het 3e seizoen van The Voice Belgique werd ontdekt, imponeert al tien jaar: een 4e plaats op het Eurovisie Songfestival in 2015, winnaar van de wedstrijd 'Danse avec les stars' in Frankrijk en sinds kort ook een succesvolle schrijver. Hij komt nu terug als coach, een rol die hem perfect ligt.
Christophe Willem, winnaar van La Nouvelle Star en al zes succesvolle albums op de teller, is een vaste gast in het programma. Dit wordt zijn derde seizoen als coach van The Voice Belgique.