RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

21.02.2025

Een teasercampagne uitrollen

Trigger uw publiek en maak het nieuwsgierig om de lancering van uw product te boosten

Een teasercampagne uitrollen

De grote terugkeer van Bref op Disney+ blijft niet onopgemerkt! Om de opwinding op te bouwen vóór de langverwachte release van het tweede seizoen, lanceert het contentbureau Slice, in samenwerking met RMB, een krachtige teasingcampagne. Een innovatieve digitale strategie, boeiende contentcreatie en doordacht influencermarketing: alles wordt in het werk gesteld om het publiek te boeien en de zichtbaarheid van dit evenement te maximaliseren

RMB organiseert de perfect buzz voor Bref op Disney+

Of het nu gaat om consumptiegoederen, diensten of audiovisuele programma's, een productlancering zonder reclame is als vuurwerk zonder vonken: de kans bestaat dat het onopgemerkt blijft! Reclame is essentieel om de aandacht van het publiek te trekken. En in de aanloop naar een productlancering is een teaser de beste manier om de nieuwsgierigheid van het publiek te wekken en enthousiasme te creëren voor uw nieuwe product.

Digital content creation en een social-mediastrategie helpen u om een doeltreffende teasercampagne uit te rollen.  

Laat u inspireren door de lanceringscampagne van de serie ‘Bref’ op Disney+. Om de grote comeback van de videoreeks aan te kondigen, ontwikkelde het content agency Slice - dat verbonden is aan RMB - een impactvolle campagne waarbij gebruik werd gemaakt van de kracht van sociale media en teaser marketing. Innovatieve digital content creation, uitnodigende influencing tools, en een zeer nauwkeurige uitvoering zorgden ervoor dat dit evenement maximale zichtbaarheid kreeg.

 

 

Teaser geknipt voor 'digital'

 

De videoserie ‘Bref’ bekijkt het dagelijkse leven van jongvolwassenen op een humoristische, ritmische, extreem eigentijdse en dikwijls onconventionele manier. Om de release van seizoen 2 op Valentijnsdag te promoten, wil Disney+ een voelbare suspense creëren en de betrokkenheid van zowel bestaande als nieuwe fans aanwakkeren.

De uitdaging bestaat erin om maximale zichtbaarheid te creëren rond de lancering en ook de band tussen de videoserie en de fan community te versterken. Een community die is samengesteld uit geconnecteerde individuen, verdeeld over verschillende leeftijdsgroepen.

  • Adverteerder: Disney+
  • Doelgroep: Gen z (15-25 jaar), millennials (25-35 jaar), liefhebbers van het eerste seizoen (35-45 jaar) en, algemener, comedyfans.
  • Doelstelling: ervoor zorgen dat de comeback van ‘Bref’ op het Disney+ platform weerklank vindt, door een multigenerationeel publiek aan te spreken
  • Periode: februari 2025
  • Format: influencer campaign
  • Belangrijkste medium: social media - Instagram

 

 

Om de impact van de teaser zo groot mogelijk te maken, ontwikkelde Slice een driefasen- campagne op Instagram. Hiervoor werkte het agency samen met zes Belgische content creators die gespecialiseerd zijn in grappige verhalen en digital storytelling. De content creators werden zorgvuldig uitgekozen om alle segmenten van de doelgroep te kunnen aanspreken. Elke content creator bedacht zijn eigen script, dat vervolgens door Kyan Khojandi, de maker van de serie, zelf werd goedgekeurd om erop toe te zien dat de tone of voice en stijl van de serie behouden bleven

 

Drie fasen:

 

  • reels voor de teaserfase: twee weken voor de lancering van de serie op Disney+ plaatste elke content creator een reel rond het thema "Bref, j’ai regardé Disney+" op zijn Instagram-account. Elke creator nam de verhalende stijl van de serie over maar gaf er een persoonlijke, humoristische toets aan.
  • stories voor de revealfase (onthulling): de dag na het plaatsen van de reels, postten de creators stories op hun Instagram-account om de comeback van 'Bref' op Disney+ officieel aan te kondigen.
  • stories op de lanceringsdag: om het evenement uit te vergroten en de betrokkenheid van de fan community te verlengen, hebben de content creators op Valentijnsdag opnieuw grappige stories gepost, inspelend op het concept "J'ai commencé Bref, et voilà où j'en suis".

 

 

Mediaplan

 

Om de lanceringsaankondigingen van de ‘Bref’-serie optimale zichtbaarheid te geven, zette Slice in op de sterke punten van Instagram: een platform toegespitst op afbeeldingen en video’s (ideaal om de aandacht te trekken), een netwerk waar creators en followers flink met elkaar communiceren, en interactieve formats (stories, reels, lives) die uitwisseling en verspreiding (viraliteit) in de hand werken.

Een social-mediacampagne om buzz te creëren:

  • zes content creators die zorgvuldig geselecteerd werden voor hun humoristische talent en omdat ze perfect de spirit van de personnages in de serie kunnen belichamen, wat de promotie nog immersiever en authentieker maakt.
  • zes reels die gelijktijdig uitgezonden worden om maximale verspreiding te behalen.
  • zes stories die strategisch gepost worden om de communitybinding te behouden.
  • zes extra stories om de levensduur van de campagne te verlengen.

 

 

Resultaten

De lanceringscampagne voor de ‘Bref’-serie toont hoe een social-mediastrategie relevant en effectief kan zijn voor het promoten van nieuwe producten. Bovendien genereert een meerfasige teasercampagne, met goed gekozen content creators en impactvolle short formats, een enorme zichtbaarheid.

 

 

Een schoolvoorbeeld van een geslaagde lancering:

  • Miljoenen impressies gegenereerd op Instagram: 1,06 miljoen views voor de reels en 303.000 views voor de stories.
  • Uitzonderlijke betrokkenheid bij de invloedrijke content creators.
  • Optimale weerklank bij elk segment van de doelgroep.
  • Overtuigende communicatie die strookt met zowel de codes van de consumenten van het nieuwe gelanceerde product, als met die van de social media.  

      1) 1.46 mln. – Aantal bereikte individuen (schatting)

      2) 1.36 mln. – Aantal views (reels & stories)

      3) 34.000 – Likes, comments & shares (engagement)