RMB, daar waar het gebeurt
RMB nam in het 1e kwartaal 2025 actief deel aan belangrijke events van de sector

Van februari tot april 2025 ging RMB door op zijn elan om zich in te zetten voor de sector. De regie deed dit door bij te dragen aan een aantal belangrijke events, onder andere via de deelname van RMB-experts als gastspreker, het ondersteunen van jong talent, het aanmoedigen van creativiteit en zich te engageren voor de verantwoorde evolutie van ons vak. Alle acties stroken volledig met de RMB-waarden innovatie, durf, inspiratie en verantwoordelijkheid én ze ondersteunen initiatieven die de spelers in onze markt challengen.
Met zijn constante aanwezigheid en kwaliteitsvolle inzet laat RMB blijken veel meer te zijn dan een reclameregie: RMB is een drijvende kracht die de veranderingen in de sector op de voet volgt, het talent van morgen begeleidt, creativiteit en stimulerende initiatieven ondersteunt, én een meer inspirerende, innovatieve en verantwoorde reclame verdedigt.
Terugblik op een zeer actief 1e kwartaal:
18/02 — RMB, partner van 'Gekozen Product van het Jaar'
RMB sponsorde de wedstrijd 'Gekozen Product van het Jaar' die producten bekroont die volgens de consumenten de meest innovatieve op de Belgische markt zijn. Als mediapartner kan RMB niet enkel de winnaars optimale zichtbaarheid bieden, maar ook de link tussen productinnovatie, consumentenvertrouwen en reclame-effectiviteit versterken.
21/02 — IHECS bij RMB
Voor het derde jaar op rij verwelkomde RMB een twintigtal IHECS-studenten. Tijdens de voorstelling over RMB, die verliep in een ontspannen sfeer onder leiding van Virginie Cavadini (Campaign Expert Business), kregen de studenten meer uitleg over de verschillende regieberoepen, met getuigenissen van RMB-medewerkers die aan het IHECS afstudeerden. Een openhartige manier om de professionals van morgen te inspireren!
06/03 — Universiteit van Luik – Greenlight-lezing
Anne De Kerchove (Corporate Social Responsibility Expert) gaf aan de studenten advertising & marketing van de ULiège een lezing over de resultaten van de Greenlight-studie, uitgevoerd door GiveActions, RMB en JCDecaux. Tijdens de bespreking kwamen vooral de gevaren van greenwashing en de concrete oplossingen voor een meer verantwoorde, geloofwaardige en transparante communicatie aan bod.
18/03 — Webinar VIA – The 2024 Reports
Aurélie Clément (Trading & Revenue Director) gaf samen met andere Belgische media-experts een analyse van de consumptietrends in 2024 op tv, radio en in de bioscoop. Samen met Kim Temmerman ging ze uitgebreid in op de commerciële ontwikkelingen en successen van het medium cinema.
21/03 —Jury AGENCY OF THE YEAR bij RMB
De jury van de Agency of the Year Award 2025, een initiatief van Media Marketing en PitchPoint, was dit keer te gast bij RMB die sponsor is van de wedstrijd. Het evenement staat in het teken van creativiteit, business model en innovatie en vond enkele dagen voor de Award Ceremony in de Mirano plaats.
21/03 — EPHEC Job Day
Sandrine Christodoulou (People Business Partner) en Olivia Mandaglio (People Operations Expert) vertegenwoordigden RMB op de EPHEC Job Day. Doel: de regie bekendmaken bij studenten en professionals die zich omscholen, door de carrièremogelijkheden en de menselijke aanpak van het bedrijf te promoten.
01/04 — UBA Masterclass – 'Total Video Advertising'
Tijdens deze UBA-opleiding ging Valérie Janssens (Media, Data & Tech Director) dieper in op de transformatie van televisie in het digitale tijdperk. Smart tv, connected tv, addressable tv… allemaal technologische ontwikkelingen die de contouren van mediaplanning en televisiereclame hertekenen.
03/04 — Havas Media Day
Tijdens deze door Havas Belgium georganiseerde bijeenkomst van klanten en Belgische reclamebureaus lichtten Grégory Vandenschrick (Sales Director) en Dimitri Lemmens (Head of Content & Creativity) RMB's visie op de huidige mediatrends toe. In hun presentatie legden ze de nadruk op de synergie tussen creativiteit, brand content en crossmediale effectiviteit.