29-09-2016

Massimo Papa adj.-directeur

Massimo Papa - Adjunct-algemeendirecteur RMB.

Vastberaden om zijn digitale transformatie verder door te voeren en tegelijk ook te blijven uitblinken in zijn kernactiviteiten, besloot RMB om vanaf 1 oktober 2016 Massimo Papa te benoemen tot adjunct-algemeendirecteur.

RMB is al een aantal jaren bezig om zijn regie-activiteiten af te stemmen op de digitale evolutie: programmatic, targeted advertising, video online, audio online,… Stuk voor stuk uitdagingen die specifieke aandacht vergen.

De nieuwe adjunct-algemeendirecteur zal, met de steun van het voltallige directiecomité, de regie begeleiden op haar weg naar digitale omschakeling. De benoeming gaat gepaard met de lancering van een nieuwe afdeling 'Data & Technology'. Deze zal zich concreet toeleggen op de huidige en toekomstige uitdagingen van de digitale audiovisuele wereld in al zijn aspecten.

Massimo Papa begon zijn loopbaan in 1996 bij Space. Nadat hij in 1998 bij RMB van start ging in de financiële dienst, was hij gedurende 11 jaar actief in zowat alle afdelingen van de regie. Sinds 2010 maakt hij deel uit van het directiecomité en staat hij aan het hoofd van de afdeling 'Trading & Revenue'. Hier bestaat zijn belangrijkste missie erin om de rentabiliteit van de reclameruimte te optimaliseren.

Massimo Papa: "Ik wil onze general manager Yves Gérard en het directieteam bedanken voor het vertrouwen dat ze in mij stellen. De uitdagingen voor RMB en zijn mediapartners zijn groot. We moeten vanaf vandaag aantonen wat de kracht en waarden van een lokale speler zijn in een alsmaar globaler ecosysteem. De wereld van de audiovisuele media is al digitaal maar wordt het steeds meer. Aan ons dus - in het voordeel van onze mediapartners - om te anticiperen op de ingrijpende wijzigingen in de verkoop- en aankoopmethoden van onze reclameruimte, zodat we een zo doeltreffend mogelijk aanbod van mediaruimte kunnen samenstellen."

Yves Gérard : "De benoeming van Massimo gebeurt op een belangrijk moment in de evolutie van het bedrijf. De uitdagingen die we moeten aangaan zijn gigantisch en bepalend voor onze toekomst en die van onze mediapartners. We moesten onze teams dus een duidelijk leiderschap geven om al onze activiteiten in goede banen te leiden. Massimo heeft de gave om mensen samen te brengen en kent de verschillende activiteiten van RMB door en door. Ik heb er het grootste vertrouwen in dat hij zal slagen in zijn opdracht."

Meer info? Neem contact op met Yves Gérard (y.gerard@rmb.be) of Massimo Papa (m.papa@rmb.be).