Persberichten

09-01-2019

RMB en Zelos partners

RMB en Zelos kondigen de oprichting aan van een gemeenschappelijk filiaal om synergie te ontwikkelen rond de commercialisering van sportevenementen. Het filiaal dat de naam SMS kreeg, afkorting voor Sport & Media Salehouse, bundelt de expertise van twee aanvullende competentiepijlers: media en field activation. De mediamerken waarop de SMS-samenwerking betrekking heeft, zijn de tv- en radiozenders van de RTBF.

Sport leent zich uitstekend voor communicatie van merken en adverteerders. Zowel op grote als middelgrote schaal ligt sport aan de basis van evenementen die de mensen bijeenbrengen, en ook de emotie en het engagement van het publiek opwekken. In de media levert sport regelmatig het hoogste bereik op.

 

Hiervan uitgaande willen RMB en Zelos samen de commercialisering van de sport in België promoten. Beide partners bundelen hun krachten en delen hun ervaring om de adverteerders totale communicatieoplossingen te bieden die mikken op maximale impact.

 

Zelos, opgericht in 2012, is gespecialiseerd in sports activation. Met het organiseren en mediatiseren van evenementen of competities, management van topsporters of de productie van sportgerelateerde mediacontent wil Zelos het publiek intense sportervaringen laten beleven.

 

RMB is de reclameregie van de RTBF en van andere tv-, radio- en digitale media (Groupe AB, NRJ, DH Radio, websites van IPM Advertising en Adux, inventaris TargetSpot, enz). Wat betreft uitzendingen en productie van sportprogramma's in het Franstalige medialandschap is de RTBF koploper. De omroep onderscheidt zich zowel door de omvang van zijn aanbod (aantal disciplines), het volume van de uitzendingen, het professionalisme van de teams en de ingezette middelen om de diverse competities te dekken. RMB heeft een stevige ervaring in het beheer en de commercialisering van reclameruimte in en rond sportprogramma's.

 

Yves Gérard, CEO van RMB, licht toe: "Dit project maakt deel uit van een strategie om diensten te ontwikkelen voor de adverteerders. Dankzij de samenwerking van RMB en Zelos in het SMS zullen we field activation kunnen koppelen aan mediacampagnes en de adverteerders zo gemeenschappelijke sportaanbiedingen voorstellen. Voor RMB en onze mediapartner betekent de samenwerking met Zelos ook een kans om de zichtbaarheid van de RTBF-merken uit te breiden via nieuwe 'touchpoints' buiten het traditionele tv-, radio- en digitale circuit."

 

Volgens Jean-Paul Philippot, Administrateur-Generaal van de RTBF: "De samenwerking tussen RMB en Zelos sluit perfect aan bij de sportvisie van de RTBF: als Voorzitter van RMB zie ik dit als een echte ontwikkeling van de diversificatie van de regie-activiteiten.Sport is een 'premium' content en de kwaliteit, aangevuld door passie, is een bepalend element voor de merken. Als leider van de RTBF zie ik een werkelijke kans om, via onze regie en de toenadering tot Zelos, minder 'populaire' sporten de kans te bieden extra financiële middelen te vinden en - waarom niet op termijn - om via onze kanalen meer media exposure te creëren dan vandaag".

 

En Freddy Tacheny, CEO van Zelos, besluit: "De officiële lancering van het bedrijf SMSH, de juridische structuur achter de regie SMS, is een betekenisvolle stap voor de markt. Deze strategische toenadering zal een boost geven aan de field-, digitale- en mediapackages van SMS die voortaan samengesteld worden met de steun en expertise van de marketing- en planningspecialisten van RMB. De nieuwe SMS-structuur vertegenwoordigt in werkelijkheid een volledig natuurlijk partnerschap tussen twee sleutelactoren die van sport een onmisbaar verankeringselement van hun activiteiten maakten.

 

Vergis u niet: het gaat hier om een heuse nieuwigheid in het aanbod van de Belgische regies, want SMS verenigt voor het eerst, op formele wijze, de kracht van sport met de audiovisuele en digitale wereld.  

 

Persoonlijk wil ik Jean-Paul Philippot en Yves Gérard bedanken om van meet af aan geloofd te hebben in het potentieel van deze samenwerking en om zich actief ingezet te hebben in de realisering ervan".  

 

Het SMS-team staat onder leiding van Freddy Tacheny (CEO) en Cedric Bruylandt (COO) die zich omringen met medewerkers met ervaring in de Sport en de Media. Marketing support en Mediaplanning worden beheerd door RMB. SMS, dat vandaag al operationeel is, biedt naast advies aan merken in de sportwereld, zijn twee eerste 'media/field' packs rond Formule 1 en Moto GP. De voorwaarden van deze aanbiedingen worden binnenkort bekendgemaakt.

 

Meer vragen of informatie? Neem contact op met: