Persberichten

05-03-2019

RMB introduceert 'Catch Me'

RMB introduceert via zijn DMP het video-targetingaanbod 'Catch Me'. Dit omvat drie segmentcategorieën en biedt adverteerders de mogelijkheid hun doelgroep te bereiken via het sociodemografische profiel, de woonplaats en/of interesses. Het aanbod geldt voor de volledige video-inventaris van de RTBF websites, op alle toestellen, zowel in programmatic als traditional buying.

 

Adverteerders willen hun communicatie alsmaar gerichter targeten, om hun bestedingen maximaal te optimaliseren. Met targetingcampagnes kan men de ROI verhogen, de 'verspilling' van reclame bij niet betrokken doelgroepen beperken en het behaalde bereik optimaal bepalen. Om in te spelen op de behoeften van zijn klanten introduceert RMB 'Catch Me', een specifiek commercieel aanbod voor onlinevideo in een premium mediacontext. Adverteerders kunnen voortaan de internetgebruikers targeten op alle RTBF websites volgens hun leeftijd/geslacht, hun woonplaats en/of hun surfgedrag.

 

RMB gebruikt Adobe Audience Manager om de gebruikersdata van de RTBF-onlineplatformen te verzamelen, op te slaan en te beheren. De verkregen informatie bestaat uit meegedeelde data (door de webgebruiker verstrekte profielgegevens) en observatiedata (surfgedrag). Op dit ogenblik zijn 2.200.000 personen ingeschreven op de websites van de openbare omroep. Tijdens de eerste testcampagnes werd het door RMB voorgestelde bereik met succes bevestigd via de 'Nielsen Digital Ad Rating'-tool.

 

Yves Gérard, CEO: "Omdat we adverteerders en agencies altijd willen helpen de best mogelijke resultaten in hun marketing activation te behalen, presenteert RMB voortaan een targetingaanbod dat zowel kwalitatief als kwantitatief is. Of het nu gaat om zuiver digitale campagnes die een uitgesproken nichetargeting vergen of om gecombineerde 'tv en onlinevideo'-acties die maximaal incrementeel bereik nastreven, 'Catch Me' stelt merken in staat hun budget enkel te besteden aan de personen die het best passen bij hun communicatiedoelstelling. Dankzij de samenwerking van onze campaign experts en marketing analysts zullen we snel bijkomende criteria kunnen aanbieden of optimale 'personas' kunnen bepalen om de resultaten te bereiken die onze klanten op het oog hebben."

 

RMB- klanten kunnen altijd bij ons terecht voor meer uitleg over ons targetingaanbod.

 

Meer info over 'Catch Me'? Aarzel niet contact op te nemen met Grégory Vandenschrick,
Sales Director (g.vandenschrick@rmb.be) of Yves Gérard, CEO (y.gerard@rmb.be).