25-08-2022

Back to school via RMB & Clear

RMB en Clear Channel, partners in innovatie voor maximale impact.

Voortbouwend op het succes van hun eerdere partnerschapsinitiatieven zullen RMB en Clear Channel, in het belang van de adverteerders, hun innovatieve samenwerking verder uitbreiden. Beide regies die elk beschikken over een zeer kwaliteitsvol netwerk van schermen - in de huiskamer en de openbare ruimte - beseffen dat een slimme aanbodsbundeling hun effectiviteit zou maximaliseren.

Bij de start van het najaar 2022 lanceren RMB en Clear Channel hun eerste combo ATV + DOOH met een 'Back to School'-aanbod dat specifiek gericht is op gezinnen met kinderen en op studenten. Andere impactvolle combinaties zijn in de maak en worden aangekondigd voor het laatste kwartaal van 2022.

Het combo-aanbod ATV + DOOH benut de kwaliteit en zichtbaarheid van de Clear Channel-schermen in de openbare ruimte, en van de schermen in de huiskamers van consumenten van de tv-zenders in RMB's portefeuille. Door gelijksoortige segmenten in beide omgevingen te activeren, zorgt het aanbod ervoor dat de complementariteit gedurende de hele customer journey verzekerd is. Dit voorstel is bijzonder relevant In deze back-to-schoolperiode - waarin ouders, kinderen en studenten vaak worden aangesproken en de begrippen 'kracht' en 'relevantie' centraal staan - is dit voorstel uiteraard bijzonder relevant.

De samenwerking met Clear Channel inspireerde RMB om een ongekend '5 schermen'-aanbod (tv + desktop + mobile + tablet + DOOH) te ontwikkelen door er de online-videodimensie aan toe te voegen.

De twee regies werken ook samen om een aanbod te ontwikkelen voor adverteerders die het actiefst zijn op het vlak van duurzaamheid. Dit aanbod krijgt gestalte door het gebruik van een nieuw reclameformaat dat toegepast wordt op reclamepanelen en DOOH enerzijds en tv en Addressable TV anderzijds.

We geven ook nog mee dat RMB en Clear Channel de handen weer ineenslaan voor het WK 2022 met de 'Goal of the Day'-aanbieding die de adverteerders associeert met beelden van de beste doelpunten van het toernooi, uitgezonden op DOOH.

Valérie Janssens, Director of Development bij RMB: "We zijn ervan overtuigd dat de Belgische medianetwerken de krachtigste en meest kwalitatieve zijn om te voldoen aan de behoeften van de adverteerders. Bovendien konden we aantonen dat mediacombinaties gekoppeld aan data, hun effectiviteit vergroten. Deze duidelijke realiteit brengt RMB uiteraard dichter bij Clear Channel met wie we de relevantie van de targetingmogelijkheden en de kwaliteit van het kijkerspubliek delen".

Baudouin van de Berg, Sales Director bij Clear Channel Belgium: "De complementariteit van onze verschillende media, gekoppeld aan steeds rijkere data, zorgt ervoor dat we relevante, kwalitatieve aanbiedingen kunnen creëren die maximale impact op de doelgroep garanderen, om te voldoen aan de adverteerdersbehoeften. Aangezien we allebei innovatie ten dienste willen stellen van onze klanten, is het logisch dat we samenwerken met RMB".

Nog vragen? Aarzel niet contact op te nemen met: