Objectiviteit van de cijfers

Het bewijs in cijfers

Insights Audio Time

Insights Audio Time

Naar aanleiding van de nieuwe CIM Audio Time-studie 2022 geeft RMB in verschillende video's meer duiding over de audioconsumptie van de Belgische bevolking.

 

Audio is meer dan ooit een medium in volle expansie; dit vertaalt zich zowel in de nieuwe consumptievormen als de nieuwe mediamerken en zelfs nieuwe luisterbronnen. Een dergelijke evolutie vergt nieuwe meetinstrumenten, en dat is precies wat CIM met zijn nieuwe Audio Time-studie biedt.

 

 

Audio Time, gepubliceerd in februari 2022, geeft een overzicht van de Belgische audioconsumptie in al zijn vormen. Dit onderzoek maakt het mogelijk om consumentengewoonten te meten zowel wat betreft recentheid en frequentie, als type audio, merken, devices en luisterlocaties. Met dit nieuwe meetinstrument konden we onder meer bepaalde insights specifiek voor het medium radio genereren. Onlangs hebben we hierover een en ander meegedeeld in een aantal korte video's op LinkedIn.

 

De Audio Time-studie wordt jaarlijks opnieuw uitgevoerd. Dit stelt ons in staat om binnenkort de verschillende insights te laten mee evolueren met de tijd.