Gebruik de juiste toon en het juiste format om uw jonge klanten doeltreffend te bereiken
Spreek slecht- of niet-geïnformeerde jongeren aan en maak uw merk bekend bij deze doelgroep!
Wilt u graag bekender worden bij jongeren die uw sector en merk niet goed kennen? De traditionele media (tv, radio digital, enzovoort) kunnen u zeker helpen.
Maar er zijn ook alternatieven! Oplossingen die de beste hefbomen activeren om deze hypergeconnecteerde jongeren te bereiken. 'Brand content’ of content creation is één van deze opties.
Met brand content kunt u zich onderscheiden door 'anders' te communiceren en uw doelgroep op een effectieve manier aan te spreken in hun eigen (jongeren)taal.
Laat u inspireren door de ‘Flutadvies'-case, een succesverhaal dat RMB uitrolde voor adverteerder Keytrade Bank.
Capsules
weergaven
betrokkenheidspercentage
Wanneer jongeren een bank nodig hebben, worden ze meestal klant bij de bank van hun ouders, zonder te weten of die echt aan hun behoeften zal voldoen. Daarom wil Keytrade Bank zich beter bekendmaken bij de 18-34-jarigen. En tegelijk zich bij hen positioneren als een betrouwbare bank die jongeren begrijpt.
Met de 'Flutadvies'-campagne versterkte Keytrade Bank haar inzet op het vlak van financiële educatie, door te benadrukken hoe belangrijk het is om kritisch te blijven als het om geld gaat. Dankzij de disruptieve tone of voice - die zo typisch is voor onze bank - slaagden we erin de aandacht te trekken van een nieuwe, jongere doelgroep
Op internet en op de sociale media komen jongeren in aanraking met heel wat ongeschikt en zelfs absurd advies. Dit verkeerde advies tackelen en de juiste weg tonen, dat is de strategie die Keytrade Bank moest helpen de aandacht van jongeren te trekken.
Het ‘Flutadvies'-concept is samen te vatten in drie punten:
De 'Flutadvies'-campagne omvat 12 short-form video's van 90 seconden (zes in het Frans en zes in het Nederlands) die telkens een actueel probleem aansnijden, waarmee jongeren te maken kunnen krijgen.
Deze video's:
Op de sociale media boekte de 'Flutadvies'-campagne uitstekende, louter organisch behaalde resultaten. De scores voldeden perfect aan de doelstellingen van de adverteerder.
Markante feiten:
Om de videocampagne van Keytrade extra weerklank te geven, werden er twee stand-up shows georganiseerd in de Kings Comedy Club in Brussel. Serine Ayari, de comédienne in de video's, nodigde er andere stand-uppers uit om samen met haar te lachen om het 'Flutadvies'.
Via deze shows kon men zowel de community teasen als buzz creëren. In de aanloop naar de shows: Instagram-wedstrijd om tickets te winnen. Achteraf: Serine en haar followers postten stories op Instagram met fragmenten van de shows. Deze eerste digitale uitzending gaf de videocampagne van Keytrade Bank een boost en versnelde de sensibilisering van het publiek.
In de Kings Comedy Club zorgden de shows voor een uitstekende zichtbaarheid van de adverteerder, die alom aanwezig was in de clubsetting via posters, beach flags, wall of fame en, het meest originele en verrassende element, rollen toiletpapier bedrukt met 'Flutadvies' en een QR-code die doorverwijst naar de Keytrade Bank-website.
Gebruik de juiste toon en het juiste format om uw jonge klanten doeltreffend te bereiken
Rol een influencercampagne uit op de social media om een jonger publiek te bereiken.