RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

14.03.2018

'Black Panther'-case

Voor de release van de laatste Marvel-film, werkten Disney en RMB weer samen

'Black Panther'-case

Voor de release van de nieuwste Marvel-prent 'Black Panther' op 14 februari, rekende Disney eens te meer op de creatieve teams van RMB om de filmpromotie en het bioscoopbezoek een boost te geven.

 

'Black Panther', de nieuwste superheldenfilm geproduceerd door Marvel Studios en verdeeld door Disney, vertelt het verhaal van T’Challa, alias Black Panther. Deze keert terug naar zijn thuisland Wakanda, een geïsoleerd maar technologisch zeer geavanceerde Afrikaanse natie, om er zijn overleden vader als koning op te volgen. Maar al snel wordt de macht van T'Challa op de proef gesteld door politiek verraad in eigen rangen.

In 'Black Panther' komt vooral de Afro-Amerikaanse cultuur aan bod, die op humoristische wijze belicht wordt. Maar ook de hiphop-getinte soundtrack is uniek. Deze werd immers geproducet en samengesteld door het grote rapicoon Kendrick Lammar. Om de promotie van de film en het bioscoopbezoek kracht bij te zetten, opteerde de adverteerder al snel voor TARMAC. De jongste telg van de RTBF-merkenfamilie heeft uiteraard alles in huis om een sterke link te creëren met de twee hierboven vermelde troeven van de nieuwe Marvel-prent.

TARMAC promootte de release van Black Panther in de zalen met editorials, straatinterviews en nieuws over de personages en het filmverhaal. In totaal genereerde deze content meer dan 10.000 views op Facebook.

Nog een andere, volledig digitale actie bestond uit een wedstrijd op Facebook: 'Handcheck', gerealiseerd door 'Abdel en Vrai', leverde ruim 55.000 views op. Meer dan 350 geïnteresseerden namen deel aan de wedstrijd, en 40 'gelukkigen' mochten de avant-première bijwonen.

De avant-première werd georganiseerd in het kader van het Afropolitan Festival, een initiatief van BOZAR, volledig in het teken van kunst, creativiteit en Afropolitaans denken. Het evenement lokte tal van grote Belgische Instagram- en Snapchat-influencers. Na afloop verscheen op de Facebookpagina van Tarmac een aftermovie van het avant-première-event.

Om het met de woorden van T’Chilla te zeggen: WAKANDA FOREVER!