Spreek slecht- of niet-geïnformeerde jongeren aan en maak uw merk bekend bij deze doelgroep!
Rol een influencercampagne uit op de social media om een jonger publiek te bereiken
Wilt u op een leuke en innemende manier de aandacht van jongvolwassenen trekken? Eén van de mogelijke oplossingen: kwaliteitsvolle reclamespots laten maken door content creators en ze op de sociale media uitzenden. Door creativiteit met een influencer campagne te combineren, informeert u uw doelgroep met aantrekkelijke boodschappen die de aandacht trekken en tot actie aanzetten.
Laat u inspireren door de uitgebreide campagne die - in samenwerking met het reclamebureau Publicis en het videobedrijf Chill Production - voor Visa werd uitgerold. Door op de social media videospots uit te zenden - gemaakt met content creators die gekozen werden op basis van hun engagement rate - nam Visa's zichtbaarheid bij de jongeren behoorlijk toe.
Total views Instagram FR
Total views Facebook (FR & NL)
Total views Instagram NL
Visa wil de betrokkenheid van zijn klanten vergroten, vooral die van Generatie Z, door hen aan te moedigen om deel te nemen aan een wedstrijd waarmee ze tickets voor de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024 kunnen winnen. De deelnemers worden uitgenodigd om zich in te schrijven op de Visa-website en daarna hun aankopen te betalen met hun kaart. Bij elke transactie maken ze kans op een ticket voor de Olympische Spelen van Parijs.
De uitdaging? Jonge Visa-klanten aanmoedigen om deel te nemen aan de wedstrijd en hen inspireren om meer aankopen met hun Visakaart te betalen en zo hun winkansen te vergroten.
We waren op zoek naar een nieuwe manier om onze klanten te sensibiliseren voor energiebesparing. We wilden een nieuw format. De aanpak van Slice om content creators te professionaliseren, overtuigde ons al snel. Het gekozen format van de 'reels' heeft zijn eigen jargon en Slice slaagde erin om ons te begeleiden met zijn expertise en technische tools. Net als Chloé en Sinay zijn we erg blij met het eindresultaat!
Om Engie te helpen zijn jonge klanten beter te sensibiliseren voor energiebesparing, bedachten RMB en zijn content agency Slice een innovatieve campagne met 'video reels'. Deze short form video's presenteren tips en trucs die in het dagelijkse leven makkelijk kunnen toegepast worden.
Belangrijkste punten van het concept:
De Engie-campagne bestaat uit een reeks van zes korte video's in 'reels'-format. Deze worden uitgezonden via platformen waarmee de adverteerder een jong en geconnecteerd publiek kan bereiken. Engie gaf de voorkeur aan zijn eigen verspreidingskanalen.
Mikken op het grootste aantal volgers
Engies 'Check&Save'-case illustreert de doeltreffendheid van innovatieve en boeiende communicatie op maat van jongvolwassenen. De toegepaste strategie speelt voorbeeldig in op de doelstellingen van de adverteerder.
Overtuigende resultaten
Spreek slecht- of niet-geïnformeerde jongeren aan en maak uw merk bekend bij deze doelgroep!
Rol een influencercampagne uit op de social media om een jonger publiek te bereiken.