VISA - RMB geeft influencers een rol in een videocampagne

Rol een influencercampagne uit op de social media om een jonger publiek te bereiken  

aandacht van jongvolwassenen trekken
ENGIE

Wilt u op een leuke en innemende manier de aandacht van jongvolwassenen trekken? Eén van de mogelijke oplossingen: kwaliteitsvolle reclamespots laten maken door content creators en ze op de sociale media uitzenden. Door creativiteit met een influencer campagne te combineren, informeert u uw doelgroep met aantrekkelijke boodschappen die de aandacht trekken en tot actie aanzetten. 

 Laat u inspireren door de uitgebreide campagne die - in samenwerking met het reclamebureau Publicis en het videobedrijf Chill Production - voor Visa werd uitgerold. Door op de social media videospots uit te zenden - gemaakt met content creators die gekozen werden op basis van hun engagement rate - nam Visa's zichtbaarheid bij de jongeren behoorlijk toe.  

1,378 mios

Total views Instagram FR 

510.800

Total views Facebook (FR & NL) 

1,423 mios

Total views Instagram NL 

Betrokkenheid van jongvolwassenen stimuleren

Visa wil de betrokkenheid van zijn klanten vergroten, vooral die van Generatie Z, door hen aan te moedigen om deel te nemen aan een wedstrijd waarmee ze tickets voor de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024 kunnen winnen. De deelnemers worden uitgenodigd om zich in te schrijven op de Visa-website en daarna hun aankopen te betalen met hun kaart. Bij elke transactie maken ze kans op een ticket voor de Olympische Spelen van Parijs.  

De uitdaging? Jonge Visa-klanten aanmoedigen om deel te nemen aan de wedstrijd en hen inspireren om meer aankopen met hun Visakaart te betalen en zo hun winkansen te vergroten.  

  • Adverteerder: Visa
  • Doelgroep: 18-34 jaar (met focus op Gen Z)
  • Doelstelling:de betrokkenheid vergroten door deelname aan de Visa-wedstrijd
  • Campagne:januari - maart 2024 (8 weken)
  • Format:creatieve video's, speciaal voor sociale media
  • Belangrijkste media: Instagram, TikTok
We waren op zoek naar een nieuwe manier om onze klanten te sensibiliseren voor energiebesparing. We wilden een nieuw format. De aanpak van Slice om content creators te professionaliseren, overtuigde ons al snel. Het gekozen format van de 'reels' heeft zijn eigen jargon en Slice slaagde erin om ons te begeleiden met zijn expertise en technische tools. Net als Chloé en Sinay zijn we erg blij met het eindresultaat!
Gaetano Palermo, Head of Brand Advertising & Media bij Engie

Strategie

Om Engie te helpen zijn jonge klanten beter te sensibiliseren voor energiebesparing, bedachten RMB en zijn content agency Slice een innovatieve campagne met 'video reels'. Deze short form video's presenteren tips en trucs die in het dagelijkse leven makkelijk kunnen toegepast worden. 

Belangrijkste punten van het concept:

  • een innovatief format, totaal nieuw voor de adverteerderaansluitend op trends, erkend voor zijn grote zichtbaarheid en engagement rate op de sociale media.
  • een eenvoudige, natuurlijke ‘tone of voice’ die aanspreektafgestemd op de doelgroep;
  • praktische content, goede tips en 'smart solutions' om het energieverbruik te verminderen; 
  • een nationale campagne: ontdubbelde reels in het Frans en het Nederlands om dezelfde boodschap in het zuiden en het noorden van het land over te brengen; 
  • jongeautenthieke woordvoerders die in elk landsdeel bekend zijn. De Franstalige reels zijn opgenomen met Chloé Lévyradiopresentatrice en content creator. De Nederlandstalige reels worden gepresenteerd door Sinaysinger-songwriter, danseres en actrice.

Mediaplan

De Engie-campagne bestaat uit een reeks van zes korte video's in 'reels'-format. Deze worden uitgezonden via platformen waarmee de adverteerder een jong en geconnecteerd publiek kan bereiken. Engie gaf de voorkeur aan zijn eigen verspreidingskanalen.  


Mikken op het grootste aantal volgers  

  • via Instagram: officieel Engie-account (4.474 followers).
  • via Facebook: Engie's Green & Smart home-account (35.000 followers).

Resultaten

Engies 'Check&Save'-case illustreert de doeltreffendheid van innovatieve en boeiende communicatie op maat van jongvolwassenen. De toegepaste strategie speelt voorbeeldig in op de doelstellingen van de adverteerder. 

 
Overtuigende resultaten 

  • Volledige controle over de boodschap, het format en het communicatiekanaal, dankzij content creation.
  • Hoogwaardige producties dankzij de samenwerking met ambassadrices die expert zijn in content creation
  • Grote consistentie gedrurende de campagne en herhaald succes in aantal views bij elke geposte video, zowel op Instagram als Facebook. 
  • Een enorm gecumuleerd aantal views aan het einde van de uitzending van de zes reels.
Neem contact op met onze expert
Contact
Julie Degroof

Klantendienst

Aanverwante content

meer zien