Bouw een relatie op met uw klanten en bind ze met speciaal voor hen gemaakte content
Bied uw klanten relevante content en een betere consumentenervaring aan!
Wilt u de aandacht van uw consumenten trekken en een echte band met hen creëren? Content creation of 'brand content' is een krachtige strategie. Hiermee kunt u het verhaal van uw merk vertellen en het tegelijk geloofwaardig en nuttig maken voor uw klanten.
Als de content die u aanbiedt, gebruikmaakt van de bekendheid en geloofwaardigheid van een celebrity, dan trekt deze content nog beter de aandacht en wekt hij het vertrouwen van uw consumenten. Dit noemen we 'celebrity marketing'.
Laat u inspireren door de ‘Moi, papa’-campagne van Nestlé, waar de combinatie van brand content en celebrity marketing het mogelijk maakte om de impact van de boodschap bij een jonge, geconnecteerde doelgroep.
Totaal aantal luistersessies van de vijf podcasts
Nieuwe websitebezoekers
Extra bezoeken op de website
Nestlé Baby&Me lanceert zijn 'Daddy Corner', een digitaal platform dat speciaal ontworpen is voor jonge vaders, om in te spelen op hun behoefte aan informatie over hun rol in het leven van hun (toekomstige) baby.
Om zijn website van content te voorzien, brengt de adverteerder variatie in de formats: artikelen, getuigenissen, interviews van experts, enz. De uitdaging? Op een aantrekkelijke manier nuttige bieden, aangepast aan de doelgroep: mannen 25-40 jaar van Generatie Y.
Een echt partnership waarbij we de sterke punten van elkaar konden aanboren en jonge ouders een kwalitatieve, relevante content bieden. De professionele aanpak van de productie en de middelen die werden ingezet om het initiatief op sociale media en tv te laten verschijnen, werden erg op prijs gesteld. En als toemaatje… een sympathiek, toegewijd team dat het mogelijk maakte om in de beste omstandigheden te werken
Op internet en op de sociale media komen jongeren in aanraking met heel wat ongeschikt en zelfs absurd advies. Dit verkeerde advies tackelen en de juiste weg tonen, dat is de strategie die Keytrade Bank moest helpen de aandacht van jongeren te trekken.
Het ‘Flutadvies'-concept is samen te vatten in drie punten:
De 'Flutadvies'-campagne omvat 12 short-form video's van 90 seconden (zes in het Frans en zes in het Nederlands) die telkens een actueel probleem aansnijden, waarmee jongeren te maken kunnen krijgen.
Deze video's:
Op de sociale media boekte de 'Flutadvies'-campagne uitstekende, louter organisch behaalde resultaten. De scores voldeden perfect aan de doelstellingen van de adverteerder.
Markante feiten:
Bouw een relatie op met uw klanten en bind ze met speciaal voor hen gemaakte content
Spreek uw doelgroep aan met een nieuw verhaal en vebeter uw merkbeleving!