Nestlé – RMB mixt Brand Content & Celebrity Marketing

Bied uw klanten relevante content en een betere consumentenervaring aan!

lachende man met een baby in zijn armen
contentcreatie podcast communicatiecampagne

Wilt u de aandacht van uw consumenten trekken en een echte band met hen creëren? Content creation of 'brand content' is een krachtige strategie. Hiermee kunt u het verhaal van uw merk vertellen en het tegelijk geloofwaardig en nuttig maken voor uw klanten. 

Als de content die u aanbiedt, gebruikmaakt van de bekendheid en geloofwaardigheid van een celebrity, dan trekt deze content nog beter de aandacht en wekt hij het vertrouwen van uw consumenten. Dit noemen we 'celebrity marketing'.  

Laat u inspireren door de ‘Moi, papa’-campagne van Nestlé, waar de combinatie van brand content en celebrity marketing het mogelijk maakte om de impact van de boodschap bij een jonge, geconnecteerde doelgroep. 

6.200

Totaal aantal luistersessies van de vijf podcasts 

4.300

Nieuwe websitebezoekers

7.100

Extra bezoeken op de website  

Een sterkere klantenrelatie en meer betrokkenheid

Nestlé Baby&Me lanceert zijn 'Daddy Corner', een digitaal platform dat speciaal ontworpen is voor jonge vaders, om in te spelen op hun behoefte aan informatie over hun rol in het leven van hun (toekomstige) baby. 

Om zijn website van content te voorzien, brengt de adverteerder variatie in de formats: artikelen, getuigenissen, interviews van experts, enz. De uitdaging? Op een aantrekkelijke manier nuttige bieden, aangepast aan de doelgroep: mannen 25-40 jaar van Generatie Y. 

  • Adverteerder: Nestlé Baby&Me
  • Doelgroepjonge vaders (25-40 jaar)
  • Doelstellingeen sterke band opbouwen door inspirerende content aan te bieden
  • Periodefebruari - maart 2021
  • Formatpodcasts
  • Belangrijkste mediadigitale platformen en streaming diensten
Een echt partnership waarbij we de sterke punten van elkaar konden aanboren en jonge ouders een kwalitatieve, relevante content bieden. De professionele aanpak van de productie en de middelen die werden ingezet om het initiatief op sociale media en tv te laten verschijnen, werden erg op prijs gesteld. En als toemaatje… een sympathiek, toegewijd team dat het mogelijk maakte om in de beste omstandigheden te werken
Cécile Meunier, Head of Parenthood journey - Infant Nutrition bij Nestlé België.

Strategie

Op internet en op de sociale media komen jongeren in aanraking met heel wat ongeschikt en zelfs absurd advies. Dit verkeerde advies tackelen en de juiste weg tonen, dat is de strategie die Keytrade Bank moest helpen de aandacht van jongeren te trekken. 

 Het ‘Flutadvies'-concept is samen te vatten in drie punten: 

  • een 100% ‘native content’-campagne op de sociale media;
  • intensief gebruik van humor om de doelgroep te heroriënteren naar ernstig advies van de bank; 
  • samenwerking met een authentieke, bekende figuur die de taal van de jongeren spreekt.

Mediaplan

De 'Flutadvies'-campagne omvat 12 short-form video's van 90 seconden (zes in het Frans en zes in het Nederlands) die telkens een actueel probleem aansnijden, waarmee jongeren te maken kunnen krijgen.  

Deze video's: 

  • zijn echte sketches met Serine Ayari - een bekende Belgische comédienne met een grote community van jonge followers - die de rol van 'foute' raadgever met glans vertolkt;
  • vertonen grote gelijkenis met de content die jongeren consumeren op internet en de sociale media; 
  • zijn ontworpen om zoveel mogelijk interactie te creëren met de doelgroep;
  • zijn gemaakt in het Frans en het Nederlands, zodat de adverteerder een nationale campagne kan voeren, even krachtig in het noorden als in het zuiden van het land; 
  • zijn creatief en innovatief. De disruptieve tone of voice breekt met de gebruikelijke taal van de banken. De boodschap zet de kijker op het verkeerde been: de doelgroep krijgt immers het advies om precies het tegengestelde te doen dan wat aanbevolen wordt.
  • De video's werden verspreid op de Instragram- en TikTok-accounts van Serine Ayari, en op de website van Keytrade Bank.

Resultaten

Op de sociale media boekte de 'Flutadvies'-campagne uitstekende, louter organisch behaalde resultaten. De scores voldeden perfect aan de doelstellingen van de adverteerder.   

 
Markante feiten: 

  • het aantal views van de 12 short-form video's bereikte een hoogtepunt, zowel op Instagram als op TikTok;
  • de engagement rate ligt hoger dan het gemiddelde op de sociale media;
  • de audience retentiondie ook de gebruikelijke scores overtreft, toont aan hoe goed de content kan blijven boeien;
  • de completion rate is buitengewoon hoog.
Neem contact op met onze expert
Contact
Julie Degroof

Klantendienst

Aanverwante content

meer zien