RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

29.06.2017

RMB en TargetSpot

RMB zet een nieuwe stap in de commercialisering van digitale audioruimte

RMB en TargetSpot

RMB haalt een nieuwe mijlpaal in de commercialisering van digitale audioruimte! Recent ging onze regie een partnership aan met de groep Radionomy en diens regie TargetSpot. Dankzij dit akkoord kunnen adverteerders en mediabureaus doelgroepgericht een nieuwe categorie luisteraars bereiken.

 

Digitale audio laat zich steeds meer gelden als een medium dat thuishoort in een reclameplan. Volgens de MediaXperience-studie van RMB Marketing luistert 12% van de Belgen dagelijks naar audio via internet. Bij de 15-24-jarigen klimt het dagbereik tot 16%.

Op basis van deze vaststelling besloot RMB de commercialisering van het digitale audiobereik in België te ontwikkelen. Aansluitend op deze beslissing kwam de samenwerking met Radionomy en zijn regie TargetSpot tot stand.

Radionomy en TargetSpot zijn twee grote spelers in de digitale audio-industrie. Met Radionomy kan de webgebruiker zijn eigen online radiostation creëren. Op dit ogenblik groepeert het platform 15.000 webradio's. TargetSpot die Radionomy commercieel vertegenwoordigt, is ook de reclameregie van ruim 75.000 webradio's die de 'Shoutcast'-streamingtechnologie van Radionomy gebruiken, van Radio France en van Skyrock.

Vanaf 1 juli 2017 neemt RMB de volledige inventaris van TargetSpot in regie. Het akkoord tussen RMB en Radionomy/TargetSpot heeft betrekking op luisteraars in België (Belgische IP-adressen). Wat de technische kant betreft, zal RMB voortaan de adserving-tool van TargetSpot gebruiken voor zijn totale audio-aanbod.

RMB lanceert al een eerste commercieel aanbod van pre-rolls en mid-rolls, met bepaalde targeting-mogelijkheden. Naar goede gewoonte kunnen adverteerders en mediabureaus in direct buying nationale campagnes op maat voeren. Ze kunnen ook kiezen tussen de vier eerste pre-formatted packages. Dit aanbod breidt de komende weken nog uit. Programmatic buying is binnenkort eveneens mogelijk.

De inventaris van TargetSpot, voortaan in regie bij RMB, genereert 15 miljoen impressies per maand (pre-rolls en mid-rolls samen).

 

Meer informatie over het RMB-aanbod? Klik hier!

Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met:

Antonine Seynaeve, Sales Director

Pascal Fontaine, BU Digital Director