RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

06.01.2021

Topzomer met NRJ & Desperados

NRJ & Desperados creëren een zomerse sfeer, met respect voor de gezondheidsregels

Topzomer met NRJ & Desperados

De evenementen die gewoonlijk de zomer van de jonge Belgen opvrolijken, werden door de coronamaatregelen geannuleerd. RMB, The Story Lab en NRJ sloegen de handen ineen om tijdens de vakantieperiode toch een feeststemming te creëren. Zo kwam het 'NRJ Extravadance dans ton salon'-project tot stand. Met 'Desperados', het met tequilasmaak verrijkte bier van Alken Maes, bleven optimisme en goed humeur verzekerd, ondanks de opeenvolgende samenkomstbeperkingen.

 

De case 'Desperados', partner van de 'NRJ Extravadance dans ton salon', illustreert hoe bijzonder handig de verschillende spelers - van regie tot media, adverteerder en bureau - hebben samengewerkt. Ondanks de strengere Covid-19-gezondheidsvoorschriften, waardoor de evenementorganisatie telkens moest worden aangepast, slaagden ze erin zich telkens aan te passen en toch een coherent project tot stand te brengen.

 

Een kant-en-klaarconcept

 

Door de Covid-19-pandemie werden de grote zomerevenementen afgelast tot eind augustus. Als trouwe festivalpartner wilde NRJ zijn luisteraars in deze moeilijke tijden toch een hart onder de riem steken.

 

Met de hulp en aanbevelingen van F.L.A.S.H. en het commerciële team van RMB besluit de radiozender 'NRJ Extravadance dans ton salon' te organiseren. Het idee is om middagen of avonden op touw te zetten thuis bij de luisteraars, met respect voor de maatregelen rond veiligheid, social distancing en gezondheid. Luisteraars die thuis een party willen laten organiseren, moeten zich eerst inschrijven voor een wedstrijd en die uiteraard winnen.

 

Het concept is eenvoudig: NRJ zorgt voor alles! Op de afgesproken datum rijdt een NRJ-team met een truck voorzien van een geluids- en lichtinstallatie, goodies en drankjes naar de winnaar. Ter plaatse zijn een fotograaf en videast aanwezig om de beste momenten van het evenement op beeld vast te leggen. Een NRJ-dj en -presentatoren zorgen voor de nodige ambiance!

 

Van meet af aan werd afgesproken dat het maximaal aantal aanwezigen op de party afgestemd zou worden op de overheidsbeslissingen en dat het concept navenant zou worden aangepast.

 

 

Een perfecte keuze voor Desperados

 

The Story Lab (Dentsu Aegis Network), het entertainment-adviesbureau van Desperados, het met tequilasmaak verrijkte bier van Alken Maes, zag in het 'NRJ Extravadance dans ton salon'- concept een ideale kans voor zijn klant om op originele manier de kerndoelgroep van 18- tot 34-jarigen te bereiken.  

 

Desperados wilde - ondanks een zomer zonder festivals - de partner van jongvolwassenen blijven. Het voorstel van RMB en NRJ speelde perfect in op het probleem van de adverteerder die intensief wilde communiceren met de doelgroep van 18-34-jarigen, maar geen massa-activiteit kon organiseren en zich enkel tot een beperkt cliënteel in de horeca kon richten.

 

Dankzij het concept kon de klant inzetten op proximity & sharing en tegelijk vermijden om de gezondheidsregels te overtreden met bijeenkomsten die het toegestane sociale bubbelaantal overschrijden. The Story Lab stond volledig achter het voorstel dat Desperados de mogelijkheid bood om zijn 'Release Your Vibe'-belofte en partytalent waar te maken.

 

In deze moeilijke tijden vol valkuilen zijn het de flexibiliteit van eenieder, vaste contacten en de snelle en efficiënte samenwerking tussen alle partijen (management, media, bureau en adverteerder) die van dit project een groot succes maakten!

 

 

Een campagne in fasen

 

De eerste fase, de wedstrijd voor de NRJ-luisteraars, vond plaats van 22 juni tot 5 juli. De oproep tot deelnemers, waarbij Desperados van bij het begin werd betrokken, verliep via de Facebook- en Instagrampagina's van NRJ, en ook via de website van de zender. Deze eerste fase werd nog aangevuld met radiotrailers leverde zes winnaars op.

 

De tweede fase of activering, aanvankelijk gepland van 18 juli tot 15 september, werd verlengd tot eind oktober. Elk van de zes georganiseerde evenementen verliep met respect voor de gezondheidsmaatregelen opgelegd door de Nationale Veiligheidsraad.

 

De sponsoractie werd tijdens de hele zomer aangevuld met een campagne van Desperados-reclamespots.

 

 

De sponsoractiviteiten in detail:

 

  • Event 1 - 18 /07

    • Op 01/07/2020 breidt de sociale bubbel uit van 10 tot 15 personen op 01/07/2020.

    Het evenement georganiseerd voor de eerste winnaar van de NRJ-wedstrijd vindt plaats met alle geplande animaties, inclusief video-opname en dj-optreden.

 

  • Event 2 - 05/09 en 09/09

    • De sociale bubbel van 5 personen wordt op 01/09/2020 de regel.

    De evenementen, georganiseerd in kleine kring, focussen op een 'festivalsfeer' met goede muziek om thuis te beluisteren.

  • Event 3 - 22/09

    • De sociale bubbel van 5 personen blijft behouden.

    Het evenement verandert van aanpak en focust op een 'zaternamiddagsfeer'. Een gelegenheid om de zomer af te ronden met een sympathiek aperomoment!

 

  • Event 04 – 03/10

    • De sociale bubbel van 5 personen blijft nog steeds behouden.

    Het evenement geeft de winnaar een kans om er met enkele bubbelgenoten een leuke 'housewarming' party van te maken.

 

  • Event 05 – 10/10

    • De sociale bubbel van 5 personen zal binnenkort worden herzien.

    Nog voor er strengere maatregelen worden ingevoerd, geeft het evenement de winnaar een kans om te genieten van een 'weekendje onder vrienden'.

 

  • Event 06 – 16/10

    • Op 19/10/2020 kondigt de overheid aan dat de contactbubbel beperkt wordt tot

    één knuffelcontact en dat er voortaan maximaal 4 personen thuis uitgenodigd mogen worden.

    In deze nieuwe lockdown geeft het evenement de winnaar een kans om een 'gezellig aperitiefmoment onder medebewoners' door te brengen.

 

Kortom, Desperados kon zich associëren met diverse evenementen, die allemaal nauwgezet werden aangepast aan de Covid-omstandigheden, maar ook allemaal garant stonden voor veel plezier, vreugde en optimisme.

 

 

Een buitengewoon resultaat, ondanks de Covid-19-context

 

Wat radio betref, genereerden de rekruterings- en activatiefasen samen ruim 24% dekking bij de doelgroep 18-44 jaar en een OTH van 12,3.

 

De statuses en stories van de evenementen gepost op Facebook en Instagram leverden ruim 144.000 impressies en 1.780 interacties op.

 

Meer info over de 'Desperados'-case? Aarzel niet contact op te nemen:

 

  • Bij ALKEN MAES :

    • Coralie Dalcq, Media & iDDM Manager
    • Christophe Polus, Desperados Manager

  • Bij RMB

    • Emmanuel Pragana, Content & Creativity Manager bij F.L.A.S.H.
    • Edouard Mombaerts, Account Manager van de BU Nationale

  • Bij The Story Lab (Dentsu Aegis Network) :

    • Maarten Keyen, Project & Campaign Coordinator