Megamediaplan voor Kondaa
RMB & The Story Lab: geweldige reclameactie voor de nieuwe attractie van Walibi
Met de nieuwe megacoaster 'Kondaa' pakt Walibi groots uit voor de heropening van zijn pretpark. Deze attractie, uniek in de Belenus, is de grootste investering van Walibi in de afgelopen 45 jaar. Om de Kondaa aan het grote publiek voor te stellen, bedachten RMB en The Story Lab een mediacampagne die net zo ambitieus is als het project zelf.
Walibi is hét pretpark in België en wil dit, door te vernieuwen, ook blijven. Met het voor de periode 2018-2023 goedgekeurde investeringsplan van 100 miljoen euro, kan Walibi een aantal attracties renoveren en ook nieuwe werelden creëren.
Een van de nieuwigheden die de bezoekers dit jaar zullen ontdekken, is de megacoaster Kondaa, uniek in de Benelux. De attractie is 1.200 meter lang en 50 meter hoog, heeft 15 airtimes (momenten van gewichtloosheid) en een geweldige eerste afdaling met een twist van 80°. De Kondaa is de snelste, hoogste en meest aanjagende attractie in de Benelux!
Met deze nieuwe achtbaan gaat Walibi verder op haar elan om zich te onderscheiden van andere pretparken met straffe attracties.
Zich onderscheiden en uitblinken? Dat is ook het doel dat RMB en The Story Lab (Dentsu International), het adviesbureau van Walibi, voorop stelden in de Kondaa-reclamecampagne in het zuiden van het land.
Het resultaat? Drie soorten acties die elkaar perfect aanvullen worden of werden al in mei 2021 gelanceerd op NRJ, AB3 en Auvio. De samenwerking met de drie mediapartners van RMB zet de nieuwe trots van Walibi volop in de schijnwerpers.
Een NRJ-wedstrijd winnen om de nieuwe Kondaa te testen
Centraal in de NRJ-reclameactie staat een grote wedstrijd om 40 luisteraars een dag (5 juni) te laten doorbrengen in Walibi. De winnaars mogen, vergezeld van hun gezin (max. 4 pers), de nieuwe Kondaa testen, samen met de presentatoren van de 'Wake Up Show' (Julie Taton, JerM, Tanguy, Shalimar) en van 'Fous du Soir' (Olivier Duroy en Audrey).
De wedstrijd loopt van 10 tot 23 mei op nrj.be. En op 25 mei neemt men contact op met de winnaars.
De NRJ-actie omvat ook de promotie van de Kondaa en van de wedstrijd (twee weken vanaf 10 mei):
- Via een 'native content'-artikel, gepubliceerd sinds 28 april op nrj.be
- Via een live gefilmde video waarin de presentatoren van de 'Wake Up Show' en 'Fous du Soir' de nieuwe Kondaa testen met hun typische goed humeur en gekke vrolijkheid. De video, te zien op de website van NRJ, werd ook op de social media van de zender gepost.
- Via verschillende posts op de social media van de radio
Een webserie te ontdekken op AB3
Om het boeiende verhaal van het legendarische monster Kondaa te vertellen en het ontstaan van de nieuwe Walibi-attractie uit te leggen, realiseerde Emakina een webserie met vier afleveringen van telkens minimaal 4 min. De serie is te zien op de website van de adverteerder.
Om het Kondaa-verhaal zoveel mogelijk bekendheid te geven, voorziet het mediaplan de dat de webserie op zaterdagavond op AB3 wordt uitgezonden, vlak voor de fictie 'AB3 Family'. Een geknipt tv-moment om gezinnen met kinderen te bereiken! Van 8 tot 29 mei wordt er per zaterdag één aflevering uitgezonden.
De AB3-actie werd versterkt met nog een wedstrijd van 8 tot 16 mei op de website van de zender. De 50 winnaars van de wedstrijd, die uitvoerig werd aangekondigd op televisie, ontvangen twee tickets voor Walibi.
Een pre-roll-campagne op Auvio en NRJ
Last but not least omvat het laatste luik van het mediaplan een vier weken durende online videocampagne op Auvio en nrj.be.
In de pre-roll wordt zowel de Kondaa als de webserie over de Kondaa gepromoot. De campagne zou uiteindelijk 600.000 impressies moeten opleveren!