RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

13.06.2018

Meer dan FM

Radio via internet: RMB introduceert een passend aanbod

Meer dan FM

Online radio maakt deel uit van een media-aanbod dat, parallel met de digitale opmars, alsmaar ruimer wordt. Hoe gaat onze nationale bevolking om met deze nieuwe manier van radioconsumptie? Ontdek of herontdek ook het commerciële 'online audio'-aanbod van RMB!

26% van de Belgen verklaart soms online naar de radio te luisteren (CIM Establisment Survey 2017). Er is geen merkelijk verschil tussen het Noorden en het Zuiden. Het verbruik varieert echter volgens leeftijd en geslacht: jongeren en mannen hebben meer interesse voor online luisteren.

 

 

Qua frequentie luistert, volgens de CIM-studie (CIM 2017-W3), 20% van de Belgen wekelijks een gemiddeld aantal dagen naar de radio via internet en 9% doet dit dagelijks.

Zelfs indien online radio overal en op elk moment kan geconsumeerd worden, blijft 'thuis' het grootste luistervolume (70%) opeisen. 'Op het werk' neemt de tweede plaats in (22% volume). De grootste 'users', namelijk de jongeren en mannen, verdelen de luistertijd het meest tussen de verschillende locaties.

 

 

Luisteraars van online radio worden vooral aangetrokken door de liveprogramma's: 25% verklaart live naar de radiozenders op internet te luisteren, en 4% doet dit 'uitgesteld' of op podcasts.

 

 

21% van de Belgen verklaart naar de radio te luisteren op een pc. De computer staat op de eerste plaats van devices die gebruikt worden voor toegang tot internet. Daarna volgen de mobiele telefoon met 20% gebruikers, de tablet met 9% en tot slot de internetradio, nog verwaarloosbaar, met 6%.

 

 

In het RMB-aanbod genereren de online radiomedia dagelijks een incrementeel bereik van +8% dat bovenop de reach komt van de offline radiozenders. Dit incrementele bereik klimt naar +12% bij de 15-34-jarigen (Bron MX Next 2017; universum Zuiden; totaal online en offline radio's in regie).

Profiteer van de rijkdom van onze digitale content om uw FM-arsenaal aan te vullen en andere doelgroepen te bereiken.

 

Ontdek hier het audio online package van RMB!