RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

29.06.2017

Happy summer op AB3

Elk jaar neemt AB3 wat meer plaats in op de Franstalige Belgische markt

Happy summer op AB3

Elk jaar neemt AB3 iets meer plaats in op de Franstalige Belgische markt. De zender toonde verschillende keren aan dat hij in de zomerperiode goede bereikcijfers kan behouden. We zetten de cijfers van 2016 nog eens op een rijtje…

 

In 15 jaar zag AB3 zijn marktaandeel toenemen met +106% bij de 18-44-jarigen. Ten opzichte van 2016 groeit de zender in 2017, van januari tot mei, even sterk bij de jongere (12-34 jaar) als bij de minder jongere doelgroep (35-44 jaar). De Access Primetime blijft de belangrijkste uurschijf van AB3, ongeacht de doelgroep.

Met de zomer in aantocht, blijft AB3 'cool'!

In 2016 gaf AB3 geen enkel teken van verzwakking in juli-augustus, zelfs tijdens het EK voetbal. Dezelfde kwaliteit voor een lagere prijs, zo'n kans wil je niet missen…

Ten opzichte van het jaarlijkse gemiddelde bij de 18-44-jarigen (cijfers: juli-augustus):

  • Blijft het marktandeel stabiel: 101 - 98
  • Daalt het bereik nauwelijks: 92 - 89
  • Doet de performance van de reclameblokken het prima: 92 - 103
  • Ligt de kost/GRP op het laagste niveau: 57 - 57

 

Kers op de taart? De programmering die groot succes oogstte in 2016 is opnieuw van de partij: films, series, reality tv en documentaires… alles wat nodig is om de kijkers te plezieren.

 

Happy Summer with AB3!