30.01.2020
RMB presenteert MXtend
Onze MarCom-afdeling presenteert op 18 februari haar nieuwe crossmediastudie.
Herinnert u zich MediaXperience nog, de studie die RMB in 2016 heeft uitgevoerd? MediaXperience werd uitvoerig benut door de reclamemarkt en was een van de eerste crosmediale single-source studies in België. 2020 is begonnen en onze MarCom-afdeling presenteert nu MXtend, de geoptimaliseerde versie van MediaXperience!
MXtend is een van de meest volledige crossmediastudies in België.
Video, audio, websites, social media, pers: MXtend meet en analyseert de consumptie van de belangrijkste grote 'content'-media gedurende een dag in het leven van de Belgen.
De dataverzameling vond plaats in oktober 2019 (3 weken veldwerk) en gebeurde online door Kantar TNS.
Troeven van de studie:
- MXtend past een unieke ondervragingsmethode toe, identiek voor alle geanalyseerde media (activiteitenlogboek per kwartier). Het is een single-source studie.
- MXtend meet de mediaconsumptie op alle mogelijke devices, platformen en plaatsen.
- Het onderzoek is nationaal en gebaseerd op een steekproef van ruim 000 respondenten.
Waarom 'Mxtend'?
- MXtend is de voortzetting van de studie 'MediaXperience' die in 2016 voor het eerst werd uitgevoerd. Een van de doelstellingen van het onderzoek is de evolutie van het mediagebruik te analyseren, gelet op de explosie van het contentaanbod en het toenemende aantal merken.
- Naast het basisluik 'dagelijks mediagebruik', omvat de studie nu ook twee nieuwe, in 2016 nog niet onderzochte, richtingen.
- bereik van de belangrijkste, voor reclame toegankelijke, mediamerken na 7, 15 en 30 dagen. Met dit extra luik kan men de dekkingsaccumulatie berekenen en theoretische plannen evalueren, gebaseerd op de combinatie van verschillende merken.
- houding van de Belgen ten opzichte van actuele thema's (milieu, mobiliteit, voedingstrends, enz.), en consumentengedrag in enkele dienstensectoren of FMCG (banken, voeding, dranken, enz.). Met dit aanvullende luik kan men het targetingpotentieel van reclame-mediamerken meten.
- bereik van de belangrijkste, voor reclame toegankelijke, mediamerken na 7, 15 en 30 dagen. Met dit extra luik kan men de dekkingsaccumulatie berekenen en theoretische plannen evalueren, gebaseerd op de combinatie van verschillende merken.
De resultaten ontvangen?
De Mxtend-resultaten zijn vanaf 18 februari 2020 beschikbaar voor mediabureaus en adverteerders. Aarzel niet een afspraak te vragen voor een ppt-presentatie van de belangrijkste insights.
Bel uw gebruikelijke contactpersoon of mail naar sales@rmb.be.