RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

12.02.2020

Happy World Radio Day!

Op 13 februari zet de wereld het medium Radio in de bloemetjes

Happy World Radio Day!

Elk jaar op 13 februari huldigen alle radiozenders en regies wereldwijd het medium 'Radio' voor zijn ongelooflijke capaciteit om een breed en divers publiek te bereiken. De cijfers over de consumptie van radio tonen dit overigens aan: 'Audio is bigger than ever'! Dit jaar besloot egta, de vereniging van radio- en televisieregies, de World Radio Day in het teken van 'Sonic Branding' te plaatsen.

Tijdens haar 36e zitting in 2011 riep de Algemene Vergadering van de UNESCO 13 februari officieel uit als Wereldradiodag. Sindsdien wordt er elk jaar op 13 februari met klem aan herinnerd dat Radio overal ter wereld het meest geconsumeerde medium is. Omdat Radio een extreem breed publiek kan bereiken en alle stemmen de mogelijkheid biedt zich uit te drukken, is het een medium dat evolueert, zich aanpast aan de trends en tijdloos succes kent.

 

Voortaan spreken we over Audio want de manieren waarop radio wordt geconsumeerd blijven niet beperkt tot een klassiek radiotoestel. En de kracht van radio is op z'n minst vertienvoudigd. De cijfers gepubliceerd door de egta zijn zeer duidelijk: Audio maakt deel uit van ons dagelijks leven.

 

 

Egta onderstreept dit jaar overigens het belang van geluid en de geluidsidentiteit van de merken die iedereen kent. Met zijn nieuwe SONIC logo dat bij een presentatie hoort over de effectiviteit van SONIC branding, toont egta ons aan dat het geluidslogo gelijkwaardig is aan de visuele identiteit van een merk.

 

Het staat vast: met een herkenbare geluidsidentiteit kunnen merken hun klanten stimuleren, de klantenbinding verhogen en zich uiteraard onderscheiden van hun concurrenten.

 

Op deze 13 februari organiseert VIA, de Belgische Vereniging van de Audiovisuele Media, het evenement ' SONIQ, The Audio Celebration'. Tijdens dit evenement wordt de SONIQ AWARD uitgereikt aan de kandidaat die, volgens een professionele jury, zich onderscheidt met de beste audio-identiteit voor zijn merk. 

 

RMB gaat er prat op om op deze dag het medium Radio in de bloemetjes te zetten met kwaliteitsvolle en gevarieerde merken.

 

Aarzel niet onze verschillende commerciële aanbiedingen voor radio te raadplegen of stuur een e-mail naar ons salesteam: sales@rmb.be