RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

05.11.2020

Vrije toegang tot MXtend-data

Belangrijkste MediaXtend-resultaten voor 102 doelgroepen: gratis via Power BI

Vrije toegang tot MXtend-data

In maart publiceerde RMB de resultaten van zijn meest recente studie: 'MediaXtend'. Deze meet de consumptie van de belangrijkste grote 'content'-media (video, audio, sociale media, websites en pers) van de Belgen op een gemiddelde dag. Onze MarCom-afdeling biedt de mediabureaus voortaan de mogelijkheid om - via gepreformatteerde Power BI-rapporten - gratis gebruik te maken van de belangrijkste gegevens van de studie voor een honderdtal doelgroepen.

 

In maart 2020 onthulde RMB de belangrijkste insights van zijn 'MediaXtend'-studie voor het nationaal universum 16-64 jaar. De algemene presentatie is beschikbaar via deze link.

 

De mediaconsumptie varieert sterk naargelang het profiel van de individuen… Daarom is het, afhankelijk van de doelgroep van de adverteerder, bijzonder interessant om andere cijfers te raadplegen dan deze die gemeten worden bij de globale bevolking van 16-64 jaar.

 

 

Deze service omvat een reeks gepreformatteerde rapporten met de belangrijkste studieresultaten voor:

  • 3 universums: Nationaal, Noord, Zuid

  • 34 doelgroepen: leeftijd, geslacht, VVA, sociale groepen, enz.

  • 102 targets in totaal: 3 universums x 34 doelgroepen

  • 4 variabelen: gemiddeld dagbereik in aantal (duizenden) en in % + dagelijks geconsumeerd volume in % en in minuten

 

 

Deze service is volledig gratis, het aantal realiseerbare queries is onbeperkt en ook de tabellen blijven altijd beschikbaar. Belangrijk voordeel: alle queries kunnen in Excel geconverteerd worden!  

 

Elk mediabureau heeft vrije toegang tot deze service via een eigen login en wachtwoord.

 

Hebt u deze informatie niet per mail ontvangen? Aarzel dan niet contact op te nemen met Anne De Kerchove, Branding Development Expert, via a.dekerchove@rmb.be