RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

30.03.2021

Dataprojecten 2021

De RTBF & RMB praten met Media Marketing over hun 'dataprojecten 2021'

Dataprojecten 2021

In een dubbelinterview met Media Marketing zetten de RTBF en RMB samen hun dataprojecten uiteen. Beide partijen hebben nieuwe initiatieven opgestart, waarvan de resultaten in de loop van 2021 zichtbaar zullen zijn. Dankzij de nauwe samenwerking tussen de RTBF en RMB krijgen adverteerders nu toegang tot een zeer krachtig 1st party-aanbod en kunnen ze maximaal voordeel halen uit de inherente waarde van lokale media.  

 

Zowel bij de RTBF als RMB komt er een stroomversnelling op gangde inspanningen die in 2021 rond dataverwerking worden geleverd, gaan verschillende richtingen uit. Het werk wordt parallel uitgevoerd, gedeeld en gebundeld, met het uiteindelijke doel waarde te creëren op de markt, zowel voor de consument als voor de kopers van reclameruimte. 

 

Het gebruik van geavanceerde AI-technieken, het aansturen van de platformontwikkeling door middel van data, de valorisatie en personalisering van de content, enz.… behoren tot de prioriteiten van onze mediapartner, aldus Samuel Profumo, Chief Data Officer bij de RTBF. 

 

Valérie Janssens (Development Director - RMB) en Barbara Van Caubergh (Head of Data & Insights - RMB) geven meer uitleg over de data-allianties, de activering van gegevens via nieuwe technologische tools, de kwalificatie van inventarissen volgens nieuwe criteria (bv. conversiecriteria), de vereenvoudiging van de toegang tot data via een centraal platform, de impactmeting, de onboarding van klantgegevens, enz… Allemaal belangrijke projecten waarmee RMB actief bezig is. 

 

Ontdek hier het interview van onze drie experten in Media Marketing (MM e-news van maandag 29/03).  

 

Met dank aan de MM-teams voor deze verhelderende samenvatting!