Digital Wallonia op LN24
RMB brengt het event 'SHAKE Digital Wallonia' van het Agence du Numérique naar LN24
'SHAKE Digital Wallonia' is een initiatief van het Agence du Numérique dat de digitale dynamiek van Wallonië begeleidt en bevordert. De laatste editie, die normaliter zou plaatsvinden tijdens een groot publieksevenement, moest zich wegens de coronamaatregelen heruitvinden… Onder impuls van de RMB-teams ging het evenement door in de vorm van een themaweek op en in samenwerking met LN24.
Het Agence du Numérique (AdN) is een naamloze vennootschap van publiek recht die in 2015 het Agence wallonne des Télécommunications (AWT) opvolgde. AdN speelt een centrale rol in de 'Digital Wallonia'-strategie en is de katalysator voor de digitale ontwikkeling in Wallonië.
Het AdN voert opdrachten uit op het vlak van bestuur (advies geven aan de Waalse overheid), observatie (technologische ontwikkelingen opvolgen), communicatie (de digitale strategie van Wallonië promoten) en transformatie (de digitale transformatieprogramma's coördineren).
Onlangs wilde het AdN de 4e editie van 'SHAKE Digital Wallonia' organiseren, een evenement dat gewoonlijk met fysieke aanwezigheid plaatsvindt, om de digitale dynamiek van Wallonië te bevorderen. De uitdaging? Deze 4e editie laten doorgaan, ondanks de beperkende coronamaatregelen!
Een herzien concept, samen met RMB
Voor deze adverteerder van de BU Direct, hebben het commerciële en creatieve team (F.L.A.S.H.) van RMB een samenwerking met LN24 bedacht, de eerste 24/7-nieuwszender in België.
Voor de adverteerder die prioritair mikt op de doelgroep 18-54 jaar met businessprofiel, was LN24 het geknipte merk voor een dergelijk partnership!
Het overleg tussen de verschillende spelers resulteerde in de organisatie van een themaweek, tussen 1 en 6 maart 2021, waarin LN24 ruim 10 uitzendingen vrijmaakte voor iconische programma's van Digital Wallonia en een groot aantal betrokken actoren uitnodigde om samen deze projecten op te zetten.
Op het programma, onder meer: de Barometer 2020 van Waalse start-ups, de prijsuitreiking van de 3e editie van de Digital Wallonia Startup Awards, AI of artificiële intelligentie, de industrie van de toekomst (industrie 4.0), de dynamiek van smart cities, upskilling en digitale vaardigheden.
De hele week lang verschenen er (content)video's op de website van LN24 en op de social media van de zender (Facebook, LinkedIn en Instagram). LN24 wijdde bovendien een volledige newsletter aan het evenement.
Uitvoerige zelfpromotie
De 4e editie van 'Shake Digital Wallonia' werd ondersteund door een uitvoerige zelfpromocampagne.
Vanaf eind februari werden er tv-spots, ontwikkeld door Hungry Minds, op LN24 uitgezonden.
Ook de social media van de zender werden ruimschoots gebruikt om het evenement aan te kondigen. Op de website van LN24 , die eveneens werd ingeschakeld als communicatiekanaal, kon men onder andere het volledige en gedetailleerde programma van de themaweek raadplegen.
Flink verhoogde dekking
Zes dagen lang een programmering met aangepaste content en verschillende digital professionals in gesprek met journalisten van LN24… dat was de oplossing die het AdN de gewenste zichtbaarheid voor zijn evenement opleverde.
Het live event 'SHAKE Digital Wallonia' met aanwezigheid lokt gewoonlijk ruim 600 personen. Met de tv-aanpak op LN24 en digitaal op alle kanalen van de zender kreeg het buitengewone weerklank.
Op televisie genereerde de content ruim 254.000 contacten bij de 25-54-jarigen en ruim 481.000 contacten bij de 35+.
Ook op social media had de actie grote impact: ruim 20.000 personen bereikt via Facebook, ruim 7.500 impressies via LinkedIn en ruim 1.300 personen bereikt via Instagram.
Ontdek het volledige programma van de actie « Shake Digital Wallonia »
Meer info over de case? Neem contact op met
- Emmanuel Pragana, Content & Creativity Manager – RMB (F.L.A.S.H.) : e.pragana@rmb.be
- Merryl Husson, Account Manager – RMB (BU Direct) : m.husson@rmb.be
- André Blavier, Directeur afdeling Communicatie & Digitale ecosystemen – Agence du Numérique : andre.blavier@adn.be